به گزارش پارس،  مخالفان نتایج پایانی مذاکرات هسته‌ای ایران و ۱+۵ انتظار ندارند از رأی‌گیری ماه آینده درباره «برجام» طرفی ببندند، اما آنها از هم‌اکنون در حال آماده شدن برای یک روز پس از شکست در این جدال هستند. جمهوری‌خواهان در کنگره به نوشته بلومبرگ، در حال آماده کردن چندین طرح برای تحریم ایران هستند.
 
این رسانه آمریکایی افزود طرح‌های تحریمی جمهوری‌خواهان حتی اگر هرگز به تعداد آرای لازم برای تصویب نرسد، می‌تواند برای دموکرات‌ها، در سال ۲۰۱۶ دردسر ساز باشد.
 
«مایک پامپئو»، یکی از منتقدان برجام است که در حال تهیه یک طرح جدید برای تحریم ایران است. او می‌گوید: «مردم آمریکا می‌دانند رژیم ایران چیست. آنها به مقاماتی پاداش خواهند داد که کار درست را انجام می‌دهد.»
 
بومبرگ نوشته تمامی این طرح‌ها سرمایه‌گذاری اصلی خود را روی مسائل غیرهسته‌ای متمرکز خواهد کرد که باراک اوباما، رئیس‌جمهور قول داده فشارها علیه تهران را در آن حوزه‌ها حفظ کند، مانند مسائل حقوق بشر یا تروریسم. «پامپئو» می‌گوید طرح‌های جدید، شانس تصویب شدن دارند، حتی اگر کنگره نتواند جلوی توافق اوباما با ایران را بگیرد.
 
در مجلس نمایندگان آمریکا، «اد رویس»، رئیس کمیته روابط خارجی یک طرح تحریمی جدید علیه ایران دارد که در پاییز سال جاری احیا خواهد شد. این طرح، به نوشته بومبرگ، شبیه قانونی است که «مارک کرک» و «رابرت منندز»، یک سناتور جمهوری‌خواه و دموکرات در حین جریان داشتن مذاکرات، ارائه کردند.
 
چندین نفر از دستیاران سناتورها می‌گویند در مجلس سنا، «مارک کرک»، حالا در حال همکاری با «مارکو روبیو» برای تدوین طرح‌های تحریمی جدید است. «منندز» با لیندسی گراهام در یک جبهه قرار گرفته است. «کرک» و «منندز»، همان‌طور که قبلاً هم چندین بار گزارش شده، به دنبال تمدید ۱۰ ساله «قانون تحریم ایران»، مصوب سال ۱۹۹۶ هستند که سال ۲۰۱۶ منقضی می‌شود.
 
سخنگوهای «میچ مک‌کانل»، رهبر جمهوری‌خواهان سنا و »جان بینر»، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به بلومبرگ گفته‌اند آنها هنوز درباره اینکه به طرح‌های تحریمی رأی موافق یا مخالف خواهند داد، اظهارنظر نکرده‌اند. اما کارشناسان امور تحریم می‌گویند این طرحها، حتی اگر هرگز به صحن مجلس سنا و مجلس نمایندگان آورده نشوند،‌آثار خود را خواهند داشت.
 
«مارک دابوویوتز»، مدیر اجرایی «بنیاد دفاع از دموکراسی»، از اندیشکده‌های جنگ نرم آمریکا بحث درباره طرح‌های تحریمی جدید، می‌تواند حامل پیام‌هایی به بانکها و شرکت‌های سرتاسر دنیا باشد.
 
او می‌گوید:‌«طرح‌های جدید، اساساً به دنبال آن خواهند بود که خطرات ناشی از توافق‌های بازرگانی و مالی شتابزده با ایران را بالا ببرند. این می‌تواند به رئیس‌جمهور بعدی، اختیار عمل بیشتری برای باطل کردن توافق بدهد، کاری که اکثر جمهوری‌خواهان وعده انجام آن را داده‌اند.»
 
بلومبرگ در توضیح بیشتر درباره تحریم‌های جدید آمریکایی نوشته، تعداد زیادی از آنها نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را هدف خواهند گرفت.