به گزارش پارس به نقل از تسنیمسید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در جشن فارغ التحصیلی فرزندان شاهد که سوم مرداد در مجتمع آموزشی شاهد در بیروت برگزار شد، در بحث بحران زباله در لبنان با انتقاد از عملکرد دولت در این زمینه اظهار داشت: در روزهای اخیر مردم لبنان خود را به مسئله زباله‌های رهاشده در خیابان مشغول کردند و من واقعاً خجالت می‌کشم درباره این مسئله صحبت کنم و این بیانگر شکست فجیع است، این وظیفه دولت است و من نمی‌خواهم در این باره صحبت کنم، زمانی که در خصوص سلاح صحبت می‌کردند و سلاح ما را می‌خواستند و تصمیم آغاز جنگ و اعلام صلح را از ما طلب می‌کردند، به آنها می‌گفتم: "ابتدا بروید انتخابات برگزار کنید و دولت تشکیل دهید!" اکنون هم باید بگویم که برگزار نشدن انتخابات و تشکیل نشدن دولت عامل بروز مشکل پرونده زباله‌ها در خیابان‌ها است‬.

‫وی افزود: در خصوص موضوع دولت از همه می‌خواهیم تا به پرونده‌های معوقه رسیدگی کنند در لبنان، جریان‌های اساسی هستند که می‌خواهند به موضوع نهادهای مردمی به فعالیت دولت رسیدگی کنند، چرا به این موضوع خاتمه داده نمی‌شود و چرا این مسئله همواره به تعویق می‌افتد؟‬‎

حزب‌الله خطاب به جریان 14 مارس: وضعیت خود را بر مسائل منطقه‌ای گره نزنید

نصرالله خطاب به جریان 14 مارس گفت: کسانی که به‌دنبال تعویق این مسئله هستند در انتظار حصول چه مسئله و چه امری هستند؟ بر مسائل منطقه‌ای و بین المللی شرط‌بندی نکنید و اوضاع خود را به آن گره نزنید چرا که ما هم به اوضاع منطقه‌ای و بین المللی، مسائلمان را ارجاع نمی‌دهیم در صورتی که به تفاهم و گفت‌وگو تن ندهیم به هیچ نتیجه‌ای نخواهیم رسید‬.

وی خواستار گفت‌وگوی جریان المستقبل با جریان آزاد ملی به‌رهبری میشل عون شد و افزود: جریان تغییر و اصلاح خواسته‌هایی دارد، چرا جریان المستقبل نمی‌آید و با این جریان وارد گفت‌وگو نمی‌شود؟ متأسفانه جریان المستقبل پشت کرده است، ما در آخرین جلسه گفت‌وگویمان با المستقبل از آنها خواستیم تا با جریان ملی آزاد وارد گفت‌وگو شوند اما متأسفانه المستقبل بر بی‌توجهی اصرار دارد‬.

گفت‌وگو تنها راه‌حل مسائل داخلی لبنان است

دبیرکل حزب الله لبنان گفت‌وگو را تنها راه حل مسائل داخلی لبنان دانست و گفت: تهدید به استعفا یا تلویح به آن یا هر تهدیدی دیگر نه چیزی را به جلو می‌برد و نه باعث تعویق آن می‌شود بلکه فقط باعث زیان رسیدن به کشور می‌شود و تنها راه موجود در برابر جریان‌های سیاسی، گفت‌وگو است.

نقش میانجی‌گری نداریم؛ المستقبل لجاجت را کنار بگذارد

نصرالله هرگونه میانجیگری بین جریان‌های سیاسی را رد کرد و افزود: در روزهای اخیر سخنی درباره میانجی‌گری حزب الله به میان آمده است، من به‌شکل واضح اعلام می‌کنم که ما هیچ نقش میانجی‌گری به‌عهده نداریم چرا که ما در این امر یک سوی قضیه هستیم و هم‌پیمان هستیم، از این رو هیچ کس از ما انتظار میانجی‌گری ندارد، تنها خواسته ما این است که جریان المستقبل از لجاجت خود دست بردارد‬‎ و با جریان تغییر و اصلاح (به‌رهبری میشل عون) دیدار کند و یا با هر گروه دیگری مذاکره کند.

خواهان ادامه فعالیت دولت هستیم

دبیرکل حزب الله خطاب به جریان 14 مارس گفت: این شما هستید که کشور را تعطیل کرده‌اید و کسی که تهدید به استعفا می‌کند باعث تعطیل کشور و ایجاد خلأ در قدرت شده است و این مسئله خطرناک است و می‌تواند کشور را به سرنوشت نامعلوم سوق دهد‬‎. ما می‌خواهیم که این دولت به کار خود ادامه دهد، نمی‌خواهیم سرنگون شود و به خود اجازه ندهید که به دستتان سرنگون شود‬‎.