به گزارش پارس ، «آیت الله صادق آملی لاریجانی» رییس قوه قضاییه پیش از ظهر امروز دوشنبه در جلسه مسئولان عالی قضایی با اشاره به برخی فضاسازیها در خصوص وظایف شورای نگهبان اظهار کرد: چرا فضا سازی می کنیم و حرفهای حاشیه ای می زنیم، اینها جدال هایی در کشور راه می اندازد. راه و تفسیر قانون اساسی روشن است، وظیفه شورای نگهبان چگونه است؟ استصوابی یا نه؟ این تفسیر شده و معلوم است.

وی ادامه داد: گاهی حرفهای عوامانه می شنویم، آقایی که هم به دیانت و هم انقلابی بودنش اعتقاد دارم سخنی گفته که فقط از مجاری قانونی چهارگانه می توانیم نظارت کنیم. نظارت در شورای نگهبان از هر کانالی باشد انجام می گیرد. گفتند ما عدم احراز صلاحیت نداریم این چه حرف باطل و غلطی است و برای کسی است که قانون را نمی شناسد.

آیت الله آملی لاریجانی با بیان اینکه اصل بر برائت،سخنی عوامانه است، تصریح کرد: اگر اینطور نباشد هرکسی در قانون وصفی را می‌آورد. بخشی که نظارت می کند باید احراز کند. اصل بر برائت است،حرفی عوامانه است. در قانون اوصاف را چیده اند و گفتند که کاندیدا باید این اوصاف را داشته باشند. اگر شورای نگهبان بخواهد صلاحیت ها را تائید کند، باید اوصاف را احراز کند. بنابراین ما عدم احراز صلاحیت هم داریم.

رئیس قوه قضائیه خاطرنشان کرد: به دولت خدوم این نکته را تذکر می دهیم که اکنون کشور نیاز به همدلی و تلاش و کار مجاهدانه دارد.

وی با بیان اینکه حاشیه سازی در این زمان از هیچکس پذیرفته نیست، افزود: قوه قضائیه در حد توان به دولت کمک می کند و توصیه ما به دولت این است که کاستی ها و نقایص را بپذیرد و برطرف کند.

رئیس قوه قضائیه تاکید کرد: اگر می خواهیم در دنیا حرفی برای گفتن داشته باشیم باید مقتدر باشیم. اقتدار با صحبت درست نمی شود. اگر اعتماد مردم جلب شد، قدرتی پدید می آید که هیچ کس نمی تواند آنرا از بین ببرد و کشورهای خارجی هم چشم طمع نخواهند داشت.