به گزارش پارس به نقل از مهر ، آیت‌الله احمد خاتمی در جمع پاسداران سپاه فجر استان فارس، گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از آغاز تولدش تاکنون مورد بغض استکبار جهانی بوده و ازاین‌پس هم خواهد بود چون مصداق «یُجَاهِدُونَ فِی سَبِیلِ الله وَلاَ یَخَافُونَ لَوْمَةَ ...» است، نهادی که خودشان را وقف پاسداری از انقلاب اسلامی کرده، چه در دوره دفاع مقدس و چه در مقابله با فتنه و فتنه‌ها، امام (ره) فرمودند: «اگر سپاه نبود کشور نبود» این کلمه قصار جزو کلمات نورانی و ماندگار امام(ره) است.

وی افزود: حضور در جمع شما خوبان افتخاری است، ازجمله اقشاری که بحمدالله خود تحلیلگر و بصیرت افزا هستند شما پاسدار هستید.

عضو هیئت ریسه مجلس خبرگان رهبری در ادامه، گفت: نکته مهمی که در عرصه داخلی به آن اشاره می‌کنم مسئله تخریب شورای نگهبان است که البته سابقه دارد، هر وقت انتخابات بود، سیبل آن شورای نگهبان بوده است.

آیت‌الله خاتمی افزود: شورای نگهبان تنگه عینین نظام جمهوری اسلامی است، پیغمبر به چهل نفر فرمودند، «تنگه عینین را رها نکنید»، رها کنید دشمن می‌آید ضربه می‌زند، رها کردند و آسیب هم دیدند، در جنگ بدر مسلمانان ۷۰ کشته از دشمن گرفتند، در جنگ احد ۷۰ شهید دادند چون تنگه عینین رها شد، شورای نگهبان تنگه عینین نظام اسلامی است، شورای نگهبان تاکنون اجازه نداده است خطرات کشور را تهدید کند.

امام‌جمعه موقت تهران یادآور شد: شورای نگهبان دو وظیفه دارد، مراقبت از اینکه قوانینی که تصویب می‌شوند خلاف شرع نباشند و یکی هم نظارت بر انتخابات خبرگان، ریاست جمهوری و مجلس شورای اسلامی است، تفسیر قانون اساسی هم با شورای نگهبان است. الحمدالله شورای نگهبان و در رأس آن فقیه مجاهد و شجاع آیت‌الله جنتی محکم ایستاده‌، آنچه شورای نگهبان می‌گوید متن قانون است