به گزارش پارس به نقل از فارس، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در کنگره ملی تجلیل از آزادگان در تالار وحدت اظهار داشت: ملت ایران تمام سختی‌های دوره قبل و بعد از انقلاب را تحمل کرده است. جنگ ۳۳ روزه لبنان فتح‌الفتوح در مقابل رژیم صهیونیستی بود که با مقاومت اهل حق و صبر توانستند رژیم قوی در منطقه که بیش از نیم قرن استیلای خود را در منطقه نشان داده بود شکست دهند.

وی افزود: پیروزی ملت ایران در جنگ‌های مختلف نتیجه استقامت و حرکتی است که فرزندان انقلاب و موج پایداری ایجاد کردند که نمونه بارز آن جنگ ۳۳ روزه لبنان است.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: موفقیت هسته‌ای ایران نتیجه پایداری کشورمان بود که با همه فشارهای غربی‌ها توانست آنها را وادار به تسلیم کند. غربی‌ها بارها و بارها در مورد غنی‌سازی حرف زدند و اینکه ایران حق انرژی هسته‌ای و غنی‌سازی را ندارد ولی در مواد NPT آمده است که کشوری که دارای توانمندی هسته‌ای است می‌تواند غنی‌سازی و توسعه داشته باشد.

وی ضمن تقدیر از آزادگان هشت سال مقاومت در دفاع مقدس خاطرنشان کرد: شما در راه انقلاب فداکاری کرده‌اید و این پیروزی انقلاب به سبب صبر و استقامت شما عزیزان است.

رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک سالروز ولادت حضرت معصومه (س) اظهار داشت: برگزاری چنین جلسه‌های خارق‌العاده‌ای نشان می‌دهد که آزادگان یک جریان بالنده هستند و خانواده آنها که صبر عظیمی پیشه کردند فرزندانی سرشار از روحیه خلاق، پرورش و به جامعه تحویل دادند.

وی ادامه داد: در ادبیات اسلامی غالبا انسان را ضرور و اهل خسران معرفی می‌کنند و این به علت به هم تنیدگی مختلف است که انسان دچار نسیان شده و از مسیر فطرت خارج می‌شود لذا از آنها ضرور و اهل خسران یاد شده است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به آیات قرآن کریم عنوان کرد: در قرآن کریم افرادی یاد می‌شوند که از دایره خسران جدا شده و از برگزیدگان هستند که اولین ویژگی آنها اهل ایمان بودن است.

لاریجانی ادامه داد: بسیاری از افراد در تاریخ بشر برای عدالت در مسائل مختلف و اصلاحات در جامعه تلاش کردند اما چون اهل ایمان نبودند این چراغ بصیرت کافی نداشت اما اهل ایمان چون به یک مبدأ متعالی (ایمان) متصل شدند همیشه از آنان یاد می‌شود.

وی در ادامه اضافه کرد: دومین ویژگی که می‌شود از افراد صاحب خرد یاد کرد کسانی هستند که عمل صالح دارند. چرا که اعتقاد قلبی کفایت نمی‌کند و باید انسان سالک باشد. کسی ناجح است که هم طریق را بشناسد و هم طی طریق کند و عامل به اصول اسلامی و عمل صالح باشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در دیگر بیان خاطرنشان کرد: ‌برگزیدگان باید بر حق پایدار باشند و در این راه استقامت و پایداری در پیش گیرند. آزمون‌های مختلف در راه است و کسانی می‌توانند در این آزمون‌ها موفق باشند که استقامت پیشه کنند.

وی به دیگر ویژگی‌های افراد پرهیزگار اشاره و اظهار داشت: از دیگر ویژگی‌هایی که می‌توان اشاره کرد صبر است. افرادی وجود دارند که در مقابل مشکلات تاب نمی‌آورند ولی باید بدانیم که صبر انسان را می‌سازد و اینها از جمله ویژگی‌هایی بود که انسان‌های برتر در جامعه اسلامی را مشخص می‌کند.

لاریجانی با اشاره به نام مبارک آزادگان عنوان کرد: نام «آزاده» نام مبارک و بسیار خوبی است. شما آزادگان ایمان داشتید، صبر پیشه کردید و در جبهه حق مجاهدت کردید و همواره در راه صبر استقامت پیشه داشتید.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین به خاطرات ثبت شده در کتاب‌های شهدا اشاره کرد و افزود: خاطرات آزادگان جزو نوشته‌هایی است که انسان از آن خسته نمی‌شود چرا که این آثار اطلاعات خوب و زوایای نهفته‌ای به ما می‌دهد که باید چراغ این خاطره‌ها همواره روشن بماند.

وی در ادامه گفت: خاطرات آزادگان و شهدا سندهای افتخار پایداری ملت است که حتما باید ثبت شود.

لاریجانی تأکید کرد: از جنگ‌های کوچک تا بزرگ و بین‌المللی هیچ گاه چنین افرادی را نداشتیم که اینگونه پای حق ایستاده و صبر پیشه کنند و این مستند بزرگ ملت است که باید در برگ تاریخ ثبت بماند. جوانان باید بدانند انقلاب با چه زحمتی به دست آنان رسیده و این خاطرات بزرگ افتخارات ملت ایران را نشان می‌دهد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه یادآور شد: ملت ایران همواره سختی‌ها را به فرصت تبدیل کرد و پیروزی ما در جنگ یک استراتژی و فرصت بزرگ بود.

لاریجانی با اشاره به جنگ عراق یادآور شد: بیش از یک میلیون عراقی کشته و مجروح شدند و با وجود اشغال آمریکایی‌ها و اعمال فشار آنها بر مردم عراق ولی کشور عراق ایستادگی کرد و نتیجه صبر و استقامت آنها بیرون کردن با عجز آمریکا از کشورشان بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امروز استراتژی‌های بزرگ که با سختی به دست آمده را نباید از دست بدهیم. موفقیت یک ملت و انسان در گرو ایستادگی مردم است.

وی در پایان اضافه کرد: امروزه یک نفاق مضاعف و آتشی در منطقه ایجاد شده است و این بدان علت است که بیداری در اسلام به وجود آمده است و غربی‌ها می‌خواهند سلب آسایش از کشورهای اسلامی داشته باشند. برخی کشورهای منطقه مأموریت ایجاد آشفتگی دارند چرا که می‌بینند شرایط منطقه خوب و آرام است و تنها قصد بر هم زدن این شرایط را دارند.