به گزارش پارس به نقل از تسنیم، حجت الاسلام رجبعلی زمانی ظهر امروز در همایش یکروزه حجاج استان قزوین که در شبستان امیرالمومنین مسجدالنبی قزوین برگزار شد، اظهار داشت: زائرانی که امسال به سرزمین‌های وحی اعزام می‌شوند خداوند از میان یک میلیارد و 800 میلیون مسلمان آنها را برگزیده  و آنها باید قدر این نعمت بزرگ را بدانند.

وی افزود: حضور حاجیان در سرزمین‌های وحی یکی از بزرگترین مانورهای خداپرستان است که امسال هم مانند هرسال به صورت با شکوه و با عزت برگزار می‌شود.

مشاور امور استان‌ها و نمایندگی‌های بعثه مقام معظم رهبری عنوان کرد: کاروان قزوین خوشبختانه از دو قسمت مدینه بعد و مدینه قبل وارد سرزمین وحی می‌شود که برای هر دو جهت خیرات و برکات زیادی است و امیدواریم زائران قزوینی از آنها به نحو احسن استفاده کنند.

زمانی خاطرنشان کرد: مجموعه مکه و مدینه سرزمین وحی محسوب می‌شود و خداوند در این دو شهر 114 سوره قرآن کریم را بر پیامبر اکرم (ص) نازل کرده است.

وی با اشاره به اینکه زائران زیادی از کشورهای مختلف به سرزمین وحی مسافرت می‌‌کنند، بیان کرد: زائران ایرانی جمع کوچکی از مجموعه دو میلیون نفری زائران سرزمین وحی هستند که از بیش از 80 کشور دنیا عازم شده‌اند.

مشاور امور استان‌ها و نمایندگی‌های بعثه مقام معظم رهبری تصریح کرد: در قرآن کریم آیاتی درباره اقتصاد، اخلاق، چگونه زندگی کرد، چگونه آدم بودن، دشمن شناسی و غیره وجود دارد که باید زائران سرزمین وحی از این آیات به درستی عبرت بگیرند.

زمانی گفت: سرزمین وحی جایگاه بسیار مهم و عزیزی است که نباید از یک لحظه از حضور در آن مکان غفلت کنیم چراکه لحظه لحظه حضور انسان در سرزمین وحی عبادت محسوب می‌شود.

وی افزود: امسال 700 نیروی فرهنگی برای اجرای برنامه‌های فرهنگی و سایر برنامه‌ها در سرزمین وحی حضور پیدا می‌کنند.