به گزارش پارس به نقل از ایسنا، فرمانده عملیات مشترک سامرا در بیانیه‌ای ضمن تکذیب ادعای داعش مبنی بر انفجار در یک پایگاه نظامی-امنیتی در سامرا، اعلام کرد که دستگاه‌های اطلاعاتی موفق شدند یک خودروی بمب گذاری شده که توسط دو عامل انتحاری به سمت این پایگاه هدایت می‌شد را از لحظه خروجش از مخفیگاه خود در اطراف سامرا شناسایی و این عملیات را ناکام بگذارند.
 
 
به گزارش پایگاه شبکه خبری سومریه نیوز، در این بیانیه آمده است: زمانی که خودروی بمب گذاری شده قصد نزدیک شدن به هدف را داشت نیروهای پلیس فدرال این خودرو را متوقف کرده و دو عامل انتحاری آن را بازداشت کردند.
 
در تحقیقات صورت گرفته از عاملان انتحاری، این دو تن اعتراف کردند که تلاش داشتند تا خود را در مرکز پادگان امنیتی سامرا که متعلق به نیروهای نظامی ارتش عراق در منطقه العباسیه است، منفجر کنند.
 
فرماندهی عملیات مشترک سامرا اعلام کرد که ادعاهای داعش دروغ بود و تروریست‌ها بدون آنکه از موفقیت عملیات اطمینان حاصل کنند در بیانیه‌ای از انجام انفجار یک خودروی بمب گذاری شده در پادگان امنیتی سامرا خبر دادند.
 
فرماندهی عملیات مشترک به منظور اثبات دروغ بودن ادعاهای داعش نام دو فرد انتحاری را اعلام و تاکید کرد که این دو در بازداشت هستند.
 
از سوی دیگر منابع عراقی اعلام کردند که هزار تن از قبایل الانبار برای اولین بار در طرح‌های نظامی نیروهای امنیتی، ارتش و پلیس با هدف پاکسازی مناطق تحت اشغال داعش شرکت کردند.
 
یکی از رهبران نیروهای داوطلب مردمی در استان الانبار با اعلام این خبر گفت: دوره‌های آموزشی همچنان برای تربیت نیروهای جدید برقرار است.
 
وی گفت: نیروهای شرکت کننده در اصل از تجربه‌های جنگی در رویارویی با داعش برخوردارند و بیش از 800 تن از نیروهای مردمی الانبار در رمادی، عامریه فلوجه و شهرستان حدیثه طی ماه‌های گذشته برای جنگ با داعش تجهیز شده‌اند.