به گزارش پارس به نقل از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی صبح امروز در بیست و یکمین سفر استانی کاروان تدبیر و امید و دومین سفر استانی به شهرستان‌های استان تهران به غرب استان تهران سفر کرد.

وی در جمع مردم شهرستان‌‌های اسلامشهر، رباط کریم و بهارستان در ورزشگاه خلیج فارس اسلامشهر اظهار کرد: سلام و درود بر مردم خون‌گرم، دلاور و میمان‌نواز اسلامشهر، بهارستان و رباط کریم، برای من و هیئت دولت روز پر افتخاری است که میهمان مردان و زنان سخت‌کوش منطقه غرب استان تهران باشیم.

رئیس جمهور بیان کرد: قبل از آنکه در مورد طرح‌های عمرانی دوات تدبیر و امید در شهرستان‌های اسلامشهر، بهارستان و رباط کریم صحبت کنم، می‌خواهم به شما و همه ملت بزرگ ایران به خاطر ایستادگی، دلاوری و مقاومت در طول سال‌های گذشته برای احقاق حق و خودتان و همچنین برای آمادگی‌تان برای توسعه ایران در کل کشور تبریک و تهنیت عرض کنم.

وی تصریح کرد: ملت بزرگ در طول ما‌های گذشته در بخشی از قدرت و توان خود را به رخ جهانیان کشاند.

روحانی خاطرنشان کرد: این ملت در روزگاری از لحاظ سیاسی و اجتماعی در برابر تمام قدرت‌های جهان انقلاب و عظیم و بزرگی را به ثمر نشاند و استقلال را برای این کشور و آزادی و عزت را برای این مرز و بوم به ارمغان آورد.

وی گفت: ملت ایران در برابر هیچ قدرتی نهراسید و توانست پرچم جمهوری اسلامی را به راه‌وری امام خمینی (ره) در این سرزمین ایمان و استقامت به اهتزاز درآورد.

رئیس جمهور اظهار کرد: در دوران دیگر این ملت با ایستادگی در برابر تمام قدرت‌های بزرگ جهان به یک معنا و سلاح‌ و تجهیزات آنها با نیروی ایمان، وحدت و ایثار با کمک بسیج، ارتش و سپاه ایستاد.

وی بیان کرد: ملت ایران قدرت نظامی و توانایی خود را به رخ جهانیان کشاند و پیروز شد و امروز این ملت بزرگ قدرت بزرگ سیاسی دیپلماسی خود را به جهانیان نشان داد.

روحانی تصریح کرد: شما می‌بینید در دهه‌های گذشته سه مرتبه لرزه بر تن اسرائیل متجاوز افتاد، یک بار 22 بهمن ماه، زمانی که انقلاب ما پیروز شد و کلمه «لا‌اله‌الا‌الله» بر تمام کلمه‌های کفر جهانی پیروز شد.

وی ادامه داد: بار دیگر زمانی بود که ملت بزرگ و قدرتمند ایران در متجاوزان در هشت سال دفاع مقدس به موفقیت و پیروزی دست یافت، آن روزی که خرمشهر آزاد شد و فتح‌المبین به ثمر نشست و فاو فتح شد، همه آن روزها و ایامی که ایرانیان به دفاع از خود می‌پرداختند لزره بر تن صهیونیست‌ها افتاد.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: امروز روز سوم است بعد از توافق ایران با گروه 1+5 معروف به توافق وین شما می‌بینید آن رژیمی که از صبح تا شب فریاد می‌زند رژیم غاصب صهیونیستی است.

وی گفت: امروز تمام ملت‌های منطقه و ملت بزرگ ایران به جز رژیم غاصب صهیونیستی و جنگ‌طلبان آمریکایی از این توافق بزرگ خوشحال هستند.

روحانی در ادامه با بیان اینکه این روز، روز بزرگ ملت ایران است، ما به شهامت این ملت و حقوقدانان و دیپلمات‌های این سرزمین افتخار می‌کنیم، بیان کرد: دلاوران سیاسی شما در برابر قدرت‌های جهانی پشت میز مذاکره نشستند و بعد از 23 ماه مذاکرات سخت و نفس‌گیر با دست پر به سرزمین خود بازگشتند.

رئیس جمهور تصریح کرد: ورزشکاران ما با جام غرور و افتخار به ایران باز می‌گردند و دیپلمات‌های ما با برجام به کشور بازگشتند.

وی با بیان اینکه من باید به عنوان خادم مردم از شما ملت بزرگ تشکر و قدردانی کنم، چراکه افتخار و غرور از آن شماست، گفت: ملت بزرگ و سربلند ایران پیروز واقعی این توافقات است، افتخار پیروزی از آن رهبر معظم انقلاب و ملت است.

روحانی در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: دولت خادمی کوچک در مسیر اراده مردم است، اگر دولت راهی را انتخاب کرده است که به آرامش در جامعه و به کاهش آلام مردم در امر بهداشت و درمان منتهی شده و مردم از مسیر رکود به مسیر رونق اقتصاد حرکت می‌کنند و اگر دولت ما در برابر قدرت‌های بزرگ جهانی به پیروزی رسیده است همه به خاطر تدبیر و امید شما مردم است.