به گزارش پارس به حج، صهیونیست‌ها در جدیدترین هتک حرمت خود به مقدسات، پرچم اسرائیل را در مسجدالاقصی برافراشتند.

بر اساس گزارش وبگاه خبری «فلسطین الیوم»، تعدادی از شهرک‌نشینان صهیونیست صبح روز سه شنبه از سمت باب‌المغاربه به مسجدالاقصی یورش بردند و یکی از آنها در نزدیکی مسجد قبه‌الصخره (واقع در مسجدالاقصی) اقدام به برافراشتن پرچم اسرائیل کرد.

همزمان نظامیان رژیم صهیونیستی «فادی بکیر» از نگهبانان مسجدالاقصی، «رضوان عمرو» مدیر برنامه‌ریزی این مسجد و یک نگهبان دیگر را بازداشت کرد.

نمازگزاران و معتکفان فلسطینی در مسجدالاقصی با سر دادن تکبیر و شعارهای ضد اسرائیلی اعتراض خود را به این هتک حرمت نشان دادند و وضعیت مسجدالاقصی متشنج شد.

شهرک‌نشینان صهیونیست همچنین زنان فلسطینی در داخل مسجدالاقصی را نیز در «باب‌السلسله» و در مقابل چشمان نظامیان صهیونیستی مورد اذیت قرار دادند.

همزمان برخی رسانه‌ها از زخمی شدن رضوان عمرو و دو نگهبان دیگر مسجدالاقصی خبر دادند.

مفتی اعظم قدس برافراشتن پرچم اسرائیل در مسجدالاقصی را محکوم کرد

بنابراین گزارش، شیخ محمد حسین، مفتی اعظم قدس و فلسطین، برافراشته‌شدن پرچم رژیم صهیونیستی در مسجدالاقصی را محکوم کرد.

مفتی اعظم قدس با اشاره به‌ این که این‌گونه اقدامات احساسات میلیون‌ها مسلمانان را تحریک می‌کند، و وجود مسجدالاقصی و باقی‌ماندن آن در سیطره مسلمانان را تهدید می‌کند، مقامات رژیم اشغالگر صهیونیست را از عواقب این اقدامات تحریک‌آمیز برحذر ساخت.

شیخ محمد حسن در پایان از تمامی سازمان‌ها و ارگان‌ها ومؤسسات محلی و بین‌المللی خواست که اقدامی جدی به‌منظور جلوگیری از این گونه هتک‌ حرمت‌ها انجام دهند و از شهروندان فلسطینی و خواست که با وجود تهدیدها و هتک‌حرمت‌ها در این مسجد مقد نماز خود را ادا و از آن دفاع کنند.

همچنین هیئت عالی اسلامی و شورای اوقاف فلسطین نیز برافراشته‌شدن پرچم رژیم صهیونیستی در مسجدالاقصی را هتک حرمت آشکار این مکان مقدس و اقدامی تحریک‌آمیز عنوان و اعلام کرد این شورا حق دارد به هر صورت از مسجدالاقصی دفاع کند.

گفتنی است، تعدادی از شهرک‌نشینان صهیونیست صبح دیروز از سمت باب‌المغاربه به مسجدالاقصی یورش بردند و یکی از آن‌ها در نزدیکی مسجد قبه‌الصخره (واقع در مسجدالاقصی) اقدام به برافراشتن پرچم اسرائیل کرد.

نمازگزاران و معتکفان فلسطینی در مسجدالاقصی با سر دادن تکبیر و شعارهای ضد اسرائیلی اعتراض خود را به این هتک حرمت نشان دادند و وضعیت مسجدالاقصی متشنج شد.