به گزارش پارس به نقل از تسنیم، نهضت بین‌المللی صلیب سرخ و هلال احمر با شدیدترین کلام ممکن شلیک به یک آمبولانس متعلق به جمعیت هلال احمر یمن در شهر تعز را که منجر به کشته شدن دو نفر در روز پنجشنبه اول مرداد شد محکوم کرد.

آمبولانس مذکور که به وضوح با نشان جمعیت هلال احمر یمن مشخص شده بود، در حال حمل یک بیمار زخمی و همراهانش و دو نفر از داوطلبان این جمعیت در خط مقدم بود که زیر آتش حملات قرار گرفت. گلوله‌های شلیک شده از بدنه آمبولانس عبور کردند و منجر به مرگ آنی بیمار و همراه وی شدند.

نهضت بین‌المللی صلیب سرخ و هلال احمر در حال حاضر هیچ اطلاعاتی در خصوص هویت یا انگیزه شلیک‌کننده ندارد.

در طول چند ماه گذشته شمار حملات به کارکنان مراقبت‌های درمانی و پرسنل امدادی در یمن افزایش داشته است که این امر به‌شدت نگران‌کننده است.

از مارس 2015 تاکنون، چهار نفر از داوطلبان جمعیت هلال احمر یمن جان خود را در حین انجام وظیفه از دست دادند.

به‌علاوه، گزارش‌های بی‌شماری از حملات به اموال جمعیت هلال احمر یمن، شامل ماشین‌ها و ساختمان‌های این جمعیت که به وضوح با نشان هلال احمر متمایز شدند وجود دارد. از جمله آخرین حوادثی از این دست، غارت و به آتش‌کشیدن ساختمان جمعیت هلال احمر یمن در تعز در سوم و دهم تیرماه هستند.

جمعیت هلال احمر یمن، کمیته‌بین‌المللی صلیب سرخ و فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال احمر به اتفاق؛ خواهان حمایت فوری از داوطلبان جمعیت هلال‌احمر یمن و تمامی دیگر پرسنل مرتبط با نهضت بین‌المللی صلیب سرخ و هلال احمر هستند.

همچنین، کاملاً ضرورت دارد تا تمامی طرفین درگیری، کارِ داوطلبان جمعیت هلال احمر یمن، و تمامی کارکنان بشردوستانه دیگر را با احترام گذاشتن به نشان‌هایی که بر ساختمان‌ها، وسایل نقلیه و لباس‌های آنها مشخص است تسهیل کنند. بدون احترام به این نشان‌ها، شامل نشان‌های نهضت بین‌المللی هلال احمر و صلیب سرخ، نجات جان انسان‌ها و ارائه کمک‌های بسیار ضروری به میلیون‌ها یمنی ناممکن خواهد بود.