به گزارش پارس به نقل از تسنیم، «محمد بن سلمان عبدالعزیز آل سعود» جانشین ولیعهد عربستان و وزیر دفاع این کشور که به مصر سفر کرده است، با عبدالفتاح السیسی رئیس‌جمهور این کشور دیدار کرد. دو طرف ابتدا دیدارهای دوجانبه و سپس نشستی گسترده با حضور هیئت‌های دوجانبه دو کشور برگزار کردند.

جانشین ولی‌عهد عربستان امروز پنج‌شنبه در سفری چند ساعته برای دیدار با السیسی و برخی از مسئولان مصری برای بحث و تبادل نظر بر سر روابط دوجانبه وارد قاهره شد.

دفتر ریاست‌‌جمهوری مصر در بیانیه‌ای اعلام کرد که دیدار محمد بن سلمان با السیسی به صدور بیانیه‌ای موسوم به بیانیه قاهره انجامیده است.

دو طرف در این بیانیه بر تحکیم روابط دوجانبه و تلاش برای توسعه آن در زمینه‌های نظامی، اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و دیگر زمینه‌ها تاکید کردند.

از سوی دیگر سامح شکری وزیر خارجه مصر نیز در کنفرانس خبری مشترک با عادل الجبیر همتای سعودی‌اش گفت: همبستگی بین مصر و عربستان برای حفظ امنیت ملی عربی مؤثر است.

وزیر خارجه عربستان نیز گفت: ارتباطات بین مصر و عربستان به منظور بررسی چگونگی تاسیس نیروی عربی مشترک ادامه دارد.

در روز های گذشته برخی مطبوعات مصر با اشاره به دستیابی ایران و گروه 5+1 به توافق اخیر هسته‌ای تاکید کردند که برقراری روابط مصر با ایران بسیاری ضروری به نظر می‌رسد.

در تازه ترین مطالب از این دست ، هفته نامه " روزالیوسف " که از آن به عنوان نشریه ای دولتی یاد می شود ، درمقاله ای به قلم احمد شوقی العطار تحت عنوان " عربستان، مصر را فروخت"  بر اهمیت از سرگیری روابط مصر و ایران تاکید کرد و آن را بیش از پیش ضروری دانست.

به دنبال انتشار این مقاله بسیاری از رسانه های عرب زبان و شبکه های اجتماعی ابراز عقیده کردند که مجله روز الیوسف مقاله مرتبط با روابط با ایران و به خصوص انتقاد از عربستان را پس از کسب اجازه از دستگاه های امنیتی و اطلاعاتی مصر منتشر کرده است، زیرا این هفته نامه سیاستهای خبری خود را از این دستگاه ها دریافت می کند و اگر بدون کسب اجازه چنین مطالبی را منتشر می کرد ، فوراً توقیف می‌شد.

اما سامح شکری وزیر امور خارجه مصر در دیدار با همتای عمانی خود در قاهره اعلام کرد، روابط ما و ایران همچنان مانند سابق است و هیچ تحولی که به تغییر در مواضع کنونی منجر شود، بوجود نیامده است.