به گزارش پارس به نقل از فارس، صادق خرازی صبح امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان کرمان ‌با انتقاد به دولت‌های نهم و دهم ابراز داشت: تحولات سیاسی ایران در دو دوره دولت‌های نهم و دهم یک انشقاقی در کشور ایجاد کرد که در نهایت نظام و کشور خیلی ضرر دید.

‌این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در ادامه سخنان خود به توضیح در‌باره حزب ندای ایرانیان پرداخت و عنوان کرد: با توجه به اینکه باید جریان جدیدی در کشور شکل بگیرد، حزب ندای ایرانیان شکل گرفت، اما مخالفت‌های جدی در دو طرف انجام شد.

وی گفت: با پایداری، استقامت و مقاومتی که دوستان برای فکر و اصالت فکر خود قائل بودند که حزب ندا در سراسر کشور شکل بگیرد و فعال شود، این حزب شکل گرفت.

خرازی بیان داشت: اصلاحات و اصلاح‌طلبی در ایران قابل حذف نیست و اصلاح‌طلبی را در وجود پیامبر اعظم (ص)، مدینةالنبی در حرکت ائمه هدی (ع) و صلحای تاریخی و در وجود حضرت امام راحل و رهبری می‌بینیم که در شبستان شیعه درخشیده‌اند.

وی ادامه داد: اصلاحات امری غیرقابل اجتناب است و اهمیت کار ما به این است که پدیده و واقعیت اصلاحات را با ریشه، سنت و باورهای انقلاب اسلامی و مجاهدت‌های مردم و نفی استبداد در کشور و قطع استعمار از کشور در تاریخ معاصر ایران پیوند بزنیم.

این فعال سیاسی ابراز داشت: اصلاح‌طلبی وابسته به اجانب مورد تایید هیچکس نیست و اصلاح‌طلبی که ریشه آن در خارج کشور است را نفی می‌کنیم.

خرازی یادآور شد: جوانان در کشور فعال شده‌اند و در سراسر کشور پدیده بسیار مبارک و فرخنده‌ای به نام حزب ندای ایرانیان را داریم و مفهوم آن نسل جوان و جدیدی از اصلاحات است که می‌خواهند در حیات سیاسی ایران تحت ولای امام زمان (عج) و رهبری گام بردارند.

وی افزود: تمام زندگی، جوانی، تلاش و عمر خود را برای انقلاب اسلامی گذاشته‌ایم، انقلابی که بر روی خون بهترین جوانان مکتب شکل گرفت و از نظر ما اصلاح‌طلب یعنی مرحوم باهنر و سردار قاسم سلیمانی، کسانی که از استقلال مردم ایران و نفی سلطه بیگانگان با تمام وجود دفاع کردند.

خرازی ادامه دارد: برای حزب ندای ایرانیان مرامنامه و اساسنامه نوشتیم و به بزرگان نشان دادیم و اصلی را به نام اربعه داریم که چهار عنصر اصلی را به عنوان یقین محکمات و مسلمات، معیار خودمان قرار دادیم.

وی عنوان کرد: اربعه یعنی وجود مقدس امام خمینی (ره)، رهبری، قانون اساسی و ولایت فقیه و هر کسی هر چیز دیگری باشد، قابل نقد است، اما درباره این چهار اصل نه اهل مذاکره و نه اهل معامله هستیم و این را با صدای بلند می‌گوییم و این تابلوی ماست.

خرازی تاکید کرد: معتقد هستیم، رمز استقلال ملت ایران و پایداری مردم ما در مواجه با دشمنان همین چهار اصل بوده است در حالی که اگر کسی بخواهد دیگران را جزو محکمات و مسلمات قرار دهد ما آن را قبول نداریم، زیرا بقیه موارد مورد خدشه و نقد است.

وی خاطرنشان کرد: باید در حیات سیاسی ایران فعال باشیم و معتقدیم باید به دولت و نظام سیاسی ایران کمک کرد و با این کمک، نشاط جدی ایجاد کنیم و این نشاط در آغاز کار خود می‌تواند، موجب نشاطی شود که آرمان بزرگان این کشور است.

خرازی از جذب حدود 3 هزار نفر در حزب ندای ایرانیان خبر داد و گفت: انتخابات حزب ندای ایرانیان را در تهران برگزار کردیم و کنگره سراسری هم با حضور یک هزار و 200 نفر برگزار شد و کنگره سال جاری نیز فکر می کنم همه 3 هزار نفر عضو حزب ما شرکت کنند.

وی تصریح کرد: در انتخابات مجلس فعال هستیم و از افرادی که در چارچوب‌های ما بتوان با آنها کار کرد، حمایت می‌کنیم.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب عنوان کرد: در صبح اصلاحات روزگاری اشتباهات و انحرافاتی بود و برخی صحبت‌هایی می‌کردند که شایسته شخصیت اصلاح‌طلب معاصر ایران نبود، اما دوستان ما با رفتارها و هنجارهای ارزشی پیوند خورده‌اند که جزو تار و پود این جریان فکری بوده است.

خرازی از اجرای برنامه‌های آموزشی برای اعضای حزب ندای ایرانیان خبر داد و با تاکید بر اینکه معتقدیم اصول و عقاید بچه‌ها باید درست شود، یادآور شد: معتقد به برنامه‌های اخلاقی و تفسیر هستیم و با آیت‌الله جوادی‌آملی صحبت‌هایی داشتیم تا ایشان برنامه‌های ویژه‌ای را داشته باشند تا آن را برای دوستان‌مان ضبط کنیم.

وی اضافه کرد: یکی از آفت‌های بزرگی که در کشور ما وجود دارد این است که جهان‌بینی‌های ما دچار نقصان است و جهان‌بینی را بر اساس ماتریالیزم و دیدگاه مادی و یا بر حسب ترجمه‌ای داریم که بیگانگان ترسیم می‌کنند و این جهان‌بینی واقعی نیست.

خزاری عنوان کرد: نه می‌خواهیم، نفی تمدن‌های دیگر را بکنیم و نه می‌خواهیم در برابر آنها مرعوب شویم.