پایگاه خبری تحلیلی «پارس»- الف) بیماری‌های خاص کلکسیونی از درد است. درد بیماران هموفیلی، تالاسمی، دیالیزی، ام اس و سرطانی. کدام سرطانی و کدام هموفیلی؟ و به کدام روایت؟ توجه و تدقیق به مراتب زیر روایتی از این بیماری ها است که همچون دو پرانتز بیماری‌های خاص را در برگرفته است.

خانم معصومه ابتکار رئیس محیط زیست مدتها‌ست در مورد شیوع بیماری سرطان در کشور به مردم آدرس غلط به شرح زیر می‌دهد. وی با طرح مباحث انحرافی در مورد بنزین پتروشیمی‌ها و امواج پارازیت در صدد القاء این باور غلط به مردم است که اگر سرطان زیاد شده ناشی از سوخت بنزین تولیدی پتروشیمی‌هاست! یا فرستادن امواج پارازیتی است که فلان نهاد بر روی امواج ماهواره می‌فرستد در حالی که اولاً پتروشیمی‌ها بنزین تولید نمی‌کنند و نمی‌کردند. بلکه آنها ریفرمیت اکتان افزا در دوره دولت دهم تولید می‌کردند و اکنون نیز در دولت یازدهم تولید می‌کنند. ثانیاً، اگر پارازیتی فرستاده می‌شود فرکانس و طول موج آن بایستی برابر با فرکانس و طول موجی باشد که بر ضد آن عمل می شود و این دو فرکانس و طول موج باید بر هم سوار شوند تا نتیجه بدهد، چطور می‌شود. یک طول موج و فرکانسی که از یک سو می‌آید سرطان‌زا نباشد اما امواجی با همان طول موج و همان فرکانس که ضد آن عمل می کند سرطان‌زا باشد؟ این از باب نقد علمی این گونه اظهارات. اما از باب نقد حقوقی باید دید با عدم تولید به قول این خانم بنزین پتروشیمی‌ها، چه مقدار از بنزین از خارج در این مدت و توسط چه کسی وارده شده است و آیا قانون منع مداخله کارکنان دولت در معاملات دولتی و واردات میلیارد دلاری بنزین از خارج بر موضوع وارد است یا نه؟ چه کسی جز دادسرای دیوان محاسبات کشور مامور و مسئول پاسخگویی به چنین پرسشی است؟

آدرس غلط دادن خانم معصومه ابتکار در این مورد و سایر موارد آلودگی‌ها وقتی پر رنگ‌تر می‌شود که از وی پرسیده شود چطور می‌شود میلیون‌ها تن بمب و مهمات اورانیوم ضعیف شده در همسایه غربی ما بر سر مردم مظلوم عراق ریخته شود و محیط زیست کشور همسایه را آلوده کرده دهها هزار نفر زن و کودک عراقی را به مرض سرطان مبتلا کند و جریان هوا از طریق ریزگردها آلودگی‌های آن طرف مرز را به این طرف بیاورد و در گستره 31 استان کشور پراکنده کند و شما یک کلمه راجع به آن اظهارنظر نکنید و علیه آمریکا و ائتلاف غرب که کشور مسلمان و همسایه‌ ما را شخم زدند و این همه جنایت مرتکب شدند را ببیند اما علیه دولت قبل به بهانه پارازیت یا تولید بنزین پتروشیمی‌ها که نمادی از خودکفایی کشور است این قدر موضع بگیرید؟ چطور ممکن است اثرات سمی فلز سنگین اورانیوم ضعیف شده کاربردی در سلاح‌های آمریکایی را نبینید .

ب:اعتبارات مصوب بنیاد امور بیماری‌های خاص (هموفیلی‌ها، تالاسمی‌ها، دیالیزی‌، سرطانی، ام اس) در سال 94 به مبلغ بیش از 39 میلیارد و 600 میلیون تومان است (1) این مبلغ علاوه بر مبلغ اعتبار مصوب ردیف 1290006 همان جدول به مبلغ بیش از 224 میلیارد و پانصد میلیون تومان است که به همین منظور در زیرمجموعه اعتبارات وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی به تصویب مجلس رسیده است. با ضرب کردن این اعداد و ارقام در تعداد سنوات ماضی از سال حمله آمریکایی‌ها به عراق و کاربرد سلاح‌های کشتار جمعی ناشی از اورانیوم ضعیف شده باید از خانم ابتکار پرسید آیا آنقدری که علیه دولت نهم و دهم هجمه و حمله نموده‌اید علیه جنایتکاران آمریکایی، انگلیسی، فرانسوی یا منافقینی که با آنها همکاری می کردند،بابت کاربرد اورانیوم ضعیف شده  اعتراض کرده‌اید؟

ابتکار سگ

ج) ختم کلام آنکه با رجوع به اینترنت و مروری به سایت پزشکان بدون مرز می‌توانید به ضرر و زیانی که جان و مال بیماران خاص مخصوصا هموفیلی‌های هم وطن که اکنون کابینه یازدهم میزبان آقای لوران فابیوس عامل ورود ویروس HIV و هپاتیت به ایران از طریق فروش خون‌های آلوده است، می‌باشد. می توان فهمید که بیماران هموفیلی مظلوم دچار چه دردسرهایی هستند و چند میلیارد خسارت دیه را به جای آنکه بر عهده خارجی‌ها باشد بر عهده بیت المال تحمیل کرده‌اند. اگر هم خانم ابتکار حوصله رفتن به اینترنت را ندارند می‌توانند به پرونده های مفتوحه و مختومه  از طریق معاونین محترمشان و مشاورین معززشان یک سری به مجمع قضائی شهید صدر بزنند و اگر مسئول جبران محکومیت‌های 95 میلیاردی و 210 میلیاردی دیه برخی از مقتولین نیستند لااقل فرش قرمز زیر پای آنها پهن نکنند و از درگذشتگان با خواندن فاتحه‌ای حلالیت بطلبند. با جمع و تفریق ساده اعتبارات صرف شده از دو دهه پیش تاکنون برای فقط هموفیلی‌ها به رقم حداقل 500 میلیون یورویی می‌رسیم که می تواند بخشی از غرامت فوت شدگان ناشی از خون‌های آلوده‌ای که خونخواری همچون فابیوس به سازمان انتقال خون فروخته را جبران می‌کند. 

پی‌نوشت:

1- ردیف بودجه‌ای 129100 جدول شماره 7 قانون بودجه 94