به گزارش پارس به نقل از تسنیم  ، پایگاه النهرین نوشت: فواد معصوم رئیس جمهوری عراق در گفتگوی تلفنی با رجب طیب اردوغان همتای ترک خود از تصمیم ترکیه در جنگ با داعش استقبال کرد و گفت: مشارکت ترکیه در جنگ علیه تروریسم در کاهش خطر تروریسم علیه کشورهای منطقه و شکست تروریست ها به طور کامل موثر است.

وی در این گفتگو تحولات جنگ علیه تروریسم در منطقه و اهمیت ادامه روند صلح میان دولت ترکیه و "پ ک ک" را مورد رایزنی قرار داد و بیان کرد: صلح به نفع همه ساکنان ترکیه است و تصمیم ترکیه برای ورود به روند صلح در سال 2013 تصمیمی شجاعانه بود و ادامه این روند بهترین راه برای دست یابی به نتایج مثبت است.

از سوی دیگر رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه نیز گفت: ترکیه کشور دوست عراق است و قبلا از عراق در جنگ علیه تروریسم حمایت کرده است.ترکیه تصمیم به گشودن حریم هوایی خود در برابر جنگنده های ائتلاف گرفته است و آماده نقش آفرینی در جنگ علیه تروریست ها و نابودی آنهاست.

این درحالی است که نوری مالکی معاون رئیس جمهوری عراق از ترکیه خواست که حاکمیت عراق را نقض نکند و حملات هوایی به مناطق مرزی با اقلیم کردستان عراق را متوقف سازد.

مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق نیز از ترکیه خواست که به روند صلح بازگردد زیرا بهترین راه برای حل مشکلات میان آنکارا و "پ ک ک" است.وی افزود: من تلاش مضاعفی را برای موفقیت روند صلح به کار بستم و این تلاش ها را برای ممانعت از بازگشت مشکلات ادامه خواهم داد.

نوچیروان بارزانی نخست وزیر اقلیم کردستان عراق نیز از آمادگی برای کمک به آتش بس و ادامه روند صلح میان ترکیه و پ ک ک خبر داد و گفت: به کارگیری زور و خشونت مشکلی را حل نمی کند. وی از پ ک ک نیز خواست که خویشتندار باشد.

 ترکیه حملات خود را به مواضع پ ک ک در شمال عراق از سر گرفته است و طی روزهای گذشته حملات هوایی گسترده ای به مواضع آنها انجام داده است و در مقابل پ ک ک نیز از پایان آتش بس با ترکیه خبر داده است.