به گزارش پارس به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، امیرسرتیپ فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا در مراسم گرامیداشت شهدای سایت راداری سوباشی که در ستاد فرماندهی این نیرو برگزار شد اظهار داشت: در دهم شهریور ماه در طبس رادار راهبردی با برد هزار کیلومتر و پروژه پیامبر اعظم در یک ارتفاع راهبردی رونمایی می‌شود.

وی ادامه داد: پروژه پیامبر اعظم(ص) با عنوان مرکز فرماندهی و کنترل مشترکا به دست وزارت دفاع و متخصصین پدافند هوایی به ثبت رسیده و در یک نقطه راهبردی و در یک ارتفاع راهبردی افتتاح خواهد شد.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا در پاسخ به سوال خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره حمله ترکیه به داعش و اینکه چگونه پدافند هوایی این موضوع را رصد می‌کند عنوان داشت: پدافند هوایی ۲۴ ساعته تحولات را رصد می‌کند و دست ماشه است و ایکائو مطرح کرده آسمان جمهوری اسلامی ایران امن‌ترین آسمان غرب آسیاست و دشمنانی که قصد چنگ و دندان نشان دادن دارند پدافند هوایی جهنمی در آسمان برای مرزها ایجاد خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه گروهک ملموس و منفور و حیوان منش داعش ارزش ندارد که جمهوری اسلامی به آن فکر کند خاطر نشان کرد: مردم عراق و سوریه در مقابل آنها پیروز خواهند شد و نیاز به کمک و دخالت هیچ کشور خارجی نیست.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا در پایان با برشمردن خصوصیات شهدای سایت راداری سوباشی خاطر نشان کرد: آنها جوانمردانه ایستادگی کردند و در مقابل دشمن بعثی که ناجوانمردانه بمباران می‌کرد به شهادت رسیدند.