به گزارش پارس به نقل از فارس، «جولیان آسانژ» موسس پایگاه افشاگر «ویکی‌لیکس» درباره اهداف این پایگاه اینترنتی گفت که 9 سال قبل وقتی که این پایگاه اینترنتی تاسیس شد شما می‌توانستید در آن بخوانید:‌ «هدف عدالت است و روش افشاگری است.» این موضوع مربوط به قرن هیجدهم است. اما اگر دولت‌های وحشی و شرکت‌های بزرگ بی‌رحم زیرنظر گرفته شود، این پرسش مطرح می‌شود که آیا این شعارها کافی هستند؟

وی همچنین به نشریه آلمانی «اشپیگل» گفت: «اگر بخواهم صادق باشم باید بگویم که من شفافیت جهانی را دوست ندارم. من آموزش و تفاهم را ترجیح می دهم و اینها انسانی‌تر هستند.»

آسانژ در بخش دیگری از این گفت‌وگو با وجود ابراز بدبینی نسبت به کمیته پارلمانی آلمان گفت که آمادگی دارد در زمینه تحقیق درباره جاسوسی های آژانس امنیت ملی آمریکا از سیاستمداران آلمانی کمک کند.

موسس ویکی‌لیکس از اینکه به عنوان شاهد بتواند به پرسش‌های کمیته پاسخ دهد ابراز خرسندی کرد.

وی همچنین گفت که ویکی‌لیکس اسناد معتبر و جدیدی درباره برنامه های جاسوسی آژانس امنیت ملی آمریکا از سیاستمداران ارشد آلمانی از جمله «آنگلا مرکل» صدر اعظم و «فرانک والتر اشتاین مایر» وزیر خارجه این کشور در اختیار دارد.

آسانژ همچنین گفت که این پایگاه اینترنتی در حال حاضر با صدها سازمان رسانه‌ای در سراسر جهان قرار داد دارد و تلاش می‌کند که تاثیر منابع خود را به حداکثر برساند.