به گزارش پارس روزنامه اعتماد نوشت:برخورد تبعیض‌آمیز با یک آقازاده! جمله‌ای که بارها در طول زمان جلسات بیست‌گانه رسیدگی به پرونده فرزند آیت‌الله مطرح شد. عده‌ای از تحت فشار بودن دستگاه قضایی گفتند و برخی از تبعیض سخن به میان آوردند. بعد از هشت ماه رسیدگی، صدور حکم حبس مهدی هاشمی نیز از بار انتقادات نکاست.

این‌بار سوال آیا هاشمی حکم پسرش را می‌پذیرد؟ در ذهن‌ها شکل گرفت. با وجود بیانیه‌ها و تذکرها که مبادا مقام آیت‌الله هاشمی وزنه‌ای سنگین در ترازوی عدالت قوه قضاییه باشد، کوچک‌ترین واکنشی از سوی آیت‌الله انجام نگرفت. اما آنچه واضح و مبرهن است اینکه هاشمی‌رفسنجانی هیچگاه دخالتی در روند رسیدگی به این پرونده نداشته است.

این امر را می‌توان از سخنان روز گذشته وکیل پرونده مهدی هاشمی دریافت. کسی که آشنایی دیرینه‌ای با خانواده آیت‌الله دارد و حتی هشدارهایی هم که در مورد فرزندان وی به ایشان می‌دهد را یادآوری می‌کند، از قانونمداری هاشمی‌رفسنجانی می‌گوید. علیزاده طباطبایی که باز هم بر عدم حصول اتهامی از سوی موکل خود تاکید دارد، از روزهای بعد از صدور حکم می‌گوید. حکمی که هرچند بازهم اعتراضاتی مبنی بر کاهش آن در دادگاه تجدید نظر وجود داشت اما از دیدگاه وکیل خانواده هاشمی، آیت‌الله هیچ عملی برای عفو پسرش انجام نداده است.