به گزارش پارس به نقل از فارس، نیروهای ارتش سوریه و حزب الله لبنان پس از چند روز نبرد سنگین در اطراف شهر الزبدانی در غرب سوریه، خطوط دفاعی تروریست‌ها را در منطقه «قلعه التل» این شهر شکسته و وارد این شهر راهبردی شدند.

نیروهای سوری و حزب الله که طی روزهای اخیر با حملات توپخانه‌ای و بمباران گسترده مواضع شبه نظامیان را هدف قرار دادند توانستند سرانجام از سمت غرب شهر الزبدانی وارد این شهر شوند و ارتفاع مشرف به مواضع تروریست‌ها را تحت کنترل درآورند.

شهر الزبدانی در شمال غرب دمشق واقع شده و از طریق یک جاده مهم به مسیر حیاتی دمشق-بیروت متصل می‌شود و از سال 2012 تحت کنترل تروریست‌ها افتاده است.

این شهر که اولین شهر سوری بود که از کنترل دولت دمشق با آغاز بحران در این کشور خارج شد و به دلیل نزدیکی به لبنان یکی از پایگاه‌های لجستیکی افراد مسلح بود.

بنابر گزارش المیادین، ورود به الزبدانی تکمیل پیروزی‌ها در القلمون است و با ادامه این پیشروی‌ها امنیت مناطق مرزی لبنان- سوریه بیش از پیش تقویت شده و مسیر انتقال کمک‌ها برای تروریست‌ها از لبنان به سوریه و بالعکس تا حد زیادی متوقف خواهد شد.

در همین زمینه خبرگزاری رویترز هم گزارش داد که ارتش سوریه با حزب الله لبنان مدتهای طولانی است تلاش می کند الزبدانی را از تندروهای پس بگیرند. این شهر نزدیک جاده اصلی بیروت - دمشق که دو کشور را به هم مرتبط می کند قرار دارد و سیطره بر آن دستاوردی راهبردی برای دولت بشار اسد رئیس جمهور سوریه به شمار می آید. 

محمد عباس کارشناس مسائل راهبردی در این زمینه به تلویزیون المیادین گفت که کنترل بر شهر الزبدانی همانند تسلط بر القصیر ضربه مهمی به مخالفان مسلح سوری خواهد بود.