به گزارش پارس به نقل از ایسنا، حضور اعضای گروه تروریستی داعش در ایالات فرح و ننگرهار افغانستان اخیرا افزایش یافته است. در حال حاضر آژانس‌های اطلاعاتی هند به دلیل نزدیکی این ایالات به پاکستان نسبت به گسترش داعش در سراسر این منطقه و روبه‌رو شدن هند با تهدید امنیتی و جدی نگران هستند.

در گزارش پایگاه خبری بیزینس تایمز آمده است:به گفته مقامات ارشد اطلاعاتی هند، نگرانی این کشور نزدیکی ایالت ننگرهار به منطقه خیبر و احتمال ورود داعش به دره ایندوس است. اگر داعش بتواند در افغانستان، پاکستان و آسیای مرکزی گسترش یابد، هند نیز با تهدیدی جدی رو به رو خواهد شد.

این در حالی است که داعش حضور خود را تاکنون در منطقه افغانستان پاکستان ثابت کرده است.

اولین تاییدیه حضور این گروه‌ تروریستی در این منطقه زمانی رخ داد که داعش مسئولیت حمله انتحاری 18 آوریل را که طی آن 15 تن کشته و بسیار زخمی شدند پذیرفت.

پس از این حمله تاکنون دست کم شش حمله بین شبه نظامیان داعش و طالبان گزارش شده است. گزارش‌های اطلاعاتی همچنین حاکی از آن است که داعش نام منطقه افغانستان، پاکستان را "دولت اسلامی خراسان" گذاشته و حافظ سعید خان، یکی از فرماندهان سابق طالبان به ریاست آن منصوب شده است.

انتظار می‌رود در پی این پیشروی‌ها، نارندرا مودی، نخست وزیر هند مساله داعش را در دینداری‌های دو جانبه خود با پنج کشور آسیای مرکزی مطرح کند.