به گزارش پارس به نقل از ایرنا، به منظورادای احترام به کشته شدگان این حادثه تروریستی که هفته گذشته در شهر ساحلی سوسه تونس صورت گرفت و درجریان آن 38 نفر کشته شدند، پرچم انگلیس برفراز پارلمان، کاخ باکینگهام و تمامی ساختمان های دولتی این کشور نیمه برافراشته شد.

ملکه الیزابت و دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس نیز در مراسم های جداگانه های که ظهر روز جمعه به احترام جان باختگان این حادثه تروریستی، برگزار شد، شرکت کردند .

در جریان برگزاری سراسری این مراسم یادبود و نمادین، مسابقات تنیس جام ویمبلدون نیز به احترام افراد کشته شده در حادثه تروریستی تونس، روز جمعه با تاخیر آغاز شد .

مسابقات تنیس جام ویمبلدون در فضای آزاد از ساعت 11.30 دقیقه شروع می شوند، اما به دلیل همزمانی آن با برگزاری این مراسم، این مسابقات با تاخیر از ساعت 12.15 دقیقه آغاز شدند.

همزمان با مراسم ویژه یادبود کشته شدگان حادثه تروریستی تونس در کشور انگلیس، قرار است مراسم ویژه ای نیز در محل وقوع این حادثه در شهر ساحلی سوسه، برگزار شود.

در همین حال وزارت امور خارجه انگلیس گفته است که هویت تمامی 30 گردشگر این کشور که جریان این حمله تروریستی جان باختند، مشخص و شناسایی شده اند و تاکنون اجساد 17 تن از آنها نیز با هواپیمای نظامی از تونس به فرودگاه 'برایز تورتون ' واقع در آکسفوردشایر، در 108 کیلومتری غرب لندن، منتقل شده است.

در حمله تروریستی به هتل «امپریال مرحبا» در سواحل سوسه تونس که یکی از شناخته شده ترین مناطق گردشگری این کشور شمرده می شود، 38 نفر کشته و 36 مجروج شدند که بیشتر آنها از اتباع انگلیس بودند.

این مهمترین حمله تروریستی علیه مردم انگلیس از زمان حمله بمبگذاری لندن در هفتم جولای سال 2005 میلادی، به شمار می آید.

از سوی دیگر پلیس اسکاتلندیارد گفته است که صدها تن از افسران ضدتروریسم این کشور به منظور کمک به مقامات تونسی و در راستای واکنش بین المللی به این رویداد تروریستی، به تونس رفته اند .

به گفته اسکاتلندیارد، مشاوران امنیتی انگلیسی با هدف کمک به نهادهای تونسی برای تجدید نظردر تدابیر امنیتی در مراکز گردشگری و ساحلی تونس، به این کشور اعزام شده‌اند.