به گزارش پارس، تسنیم به نقل از خبرگزاری آناتولی نوشت: «عمرو دراج» اعلام کرد که جماعت اخوان المسلمین از ریخته شدن خون «هشام برکات» دادستان کل مصر مبراست و آنچه گفته می شود، وارونه جلوه دادن حقیقت است.

دراج که در خارج از مصر حضور دارد، هر گونه اتهام زنی نهادهای دولتی و سیاسی مصر به اخوان المسلمین درباره قتل برکات را رد و تاکید کرد: این اتهام دلیلی بر مبرا بودن اخوان المسلمین و توطئه علیه این جماعت است، زیرا اگر این مسئولان تا این حد توانایی دارند که در روز ارتکاب جنایت، متهم را شناسایی می کنند پس در آن صورت از یک توانای بالایی برخوردارند که می توانند این جنایت را متوقف سازند.

این عضو اخوان المسلمین گفت که احتمال این وجود دارد که افرادی در داخل رژیم مصر اقدام به ترور دادستان کل کرده اند زیرا اتهامات از قبل آماده بود و نهاد اطلاع رسانی وابسته به ریاست جمهوری سریعا بیانیه ای برای جهانیان صادر و اخوان المسلمین را متهم به دست داشتن در این حادثه کرد بدون اینکه تحقیقی از قبل صورت گرفته و یا متهمی در این باره دستگیر شود.

دراج درباره اظهارات عبد الفتاح السیسی رئیس جمهور نیز که تهدید به اجرای احکام اعدام وحبس ابد رهبران اخوان المسلمین کرده بود، اظهار داشت: این سخنان نشان می دهد نظام مصر که قوه مجریه، مقننه و دستگاه قضایی را در اختیار دارد، تصمیم خود را گرفته است و نزدیک است که قوانینی در تسریع اجرای این احکام صادر نماید.

وی در خصوص احتمال اجرای حکم اعدام مرسی نیز تصریح کرد: آنچه می بینم این است که طراحان این سناریو قصد دارند این حکم را اجرا کنند مگر اینکه خواست خداوند مانع آن شود.

هشام برکات دادستان کل مصر دو روز پیش در اثر انفجار خودروی وی در منطقه مصر الجدیده به شدت زخمی شد و به بیمارستان النزهه و سپس به بیمارستان نظامی المعادی منتقل شد اما به دلیل شدت جراحت وارده به وی جان باخت.

السیسی روز گذشته طی سخنانی در مراسم تشییع جنازه برکات مدعی شد که رهبران اخوان المسلمین در ترور برکات دست داشته است و گفت: تروریست ها از داخل زندان حکم قتل ما را صادر می کنند.

وی با اشاره به اینکه « قانون دست دادگاه ها را بسته است» خواستار تعدیل قانون شد به گونه ای که احکام اعدام در سریع ترین زمان ممکن اجرا شود.