به گزارش پارس به نقل از پایگاه خبری شبکه پرس تی‌وی، بنا بر گزارش‌ها، شبکه بی‌بی‌سی درخواست دولت انگلیس برای استفاده از واژه داعش برای این گروه تروریستی فعال در سوریه و عراق را رد کرده است.

"تونی هال،" مدیرکل بی‌بی‌سی این درخواست را، که به امضای 120 تن از نمایندگان پارلمان انگلیس رسیده بود، رد کرد. این نمایندگان از بی‌بی‌سی خواسته بودند از لفظ "دولت اسلامی" استفاده نکند.

این اقدام نمایندگان بعد از اظهارات "دیوید کامرون،" نخست وزیر انگلیس، انجام شد. کامرون پیشتر گفته بود مخاطبان مسلمان بی‌بی‌سی هر بار که درباره این گروه "نفرت انگیز و وحشی" بحث می‌شود، از شنیدن لفظ "دولت اسلامی دچار احساس انزجار می‌شوند."

بی‌بی‌سی در پاسخ به این درخواست اعلام کرد استفاده از لفظ داعش سیاست بی‌طرفی تحریریه این شبکه را خدشه دار کرده و ممکن است حمل بر حمایت از مخالفان این گروه تروریستی شود.

با وجود این، هال گفت: بی‌بی‌سی برای تاکید بر وجه تمایز این گروه تروریستی با یک دولت اسلامی حقیقی از عباراتی نظیر «گروه دولت اسلامی» استفاده خواهد کرد.

چیشتی ضمن ابراز نارضایتی از این تصمیم بی‌بی‌سی، آن را غیر قابل قبول خواند و گفت در خاورمیانه و حتی دولت‌های فرانسه و ترکیه نیز از لفظ داعش استفاده می‌کنند.