به گزارش پارس به نقل از فارس، اسناد انتشار یافته توسط پایگاه خبری «ویکی لیکس» تاکید می‌کند که گروهک تروریستی «منافقین» در قتل‌عام‌ها و کشتارهای انجام شده علیه مردم مناطق مختلف سوریه طی بحران حاکم بر این کشور دست داشته است.
این اسناد نشان می‌دهد که اعضای گروهک تروریستی منافقین که در عراق در اردوگاهی تحت عنوان اردوگاه اشرف اقامت داشتند، اوایل بحران سوریه در سال 2011 وارد منطقه «درعا» در جنوب سوریه شدند و اقدام به جنایاتی مانند کشتار و قتل عام غیر نظامیان و حتی عناصر مسلح گروه‌های تروریستی زدند.

این اسناد تاکید می‌کند که تمام این جنایات از پیش طراحی و برنامه ریزی شده بودند و عناصر گروهک تروریستی منافقین به این جهت دست به آنها می‌زدند تا ایران را درگیر بحران سوریه کنند و وجهه نظام جمهوری اسلامی در عرصه بین المللی را تحریف کنند و زیر سوال ببرند و در این راه خود را از نیروهای سپاه پاسداران ایران معرفی می‌کردند.

پایگاه خبری «الحدث» در این خصوص از طریق پست الکترونیک با «عبد المجید» فردی که خود را مسئول اطلاع رسانی و سخنگوی این گروهک معرفی می‌کند، تماس گرفت و از وی در این‌باره خواستار توضیحات شد.

عبد المجید اخبار منتشر شده در این خصوص را تکذیب کرد و آن را تلاشی برای درگیر کردن این گروهک در اقداماتی است که تهران در سوریه دست به آن می‌زند.

اما الحدث به عبد المجید مستنداتی ارائه داد که در سال 2013 میلادی آنها را منتشر کرده بود و حضور و فعالیت عناصر این گروهک تروریستی در مناطق مختلف سوریه از جمله حلب و ریف دمشق را ثابت می‌کرد.

در این مستندات اشاره شده بود که عناصر گروهک تروریستی منافقین اقدام به آموزش نظامی عناصر گروهک تروریستی «ارتش آزاد» می‌کنند.

عبد المجید مانند مستندات دیگر این واقعیت‌ها را نیز انکار و تکذیب کرد. وی در این خصوص تصریح کرد که عناصر این گروهک اجازه خروج از اردوگاه اشرف را نداشتند و در شرایط بسیار سخت و بد انسانی بسر می‌بردند.

در حالی‌که «الحدث» پاسخ داد که به ظاهر وی فراموش کرده است که سال 2013 همان سالی است که عناصر این گروهک درحال خروج از اردوگاه اشرف در عراق بودند و در همان سال بود که افشا شد، تعدادی از عناصر گروهک تروریستی منافقین وارد سوریه شدند.

این اولین باری نیست که اخباری درباره حضور و مشارکت گروهک تروریستی منافقین در کشتارها و قتل‌ عام‌های مردمی منتشر می‌شود، بلکه اسناد و مدارکی وجود دارد که دست داشتن این گروه در کشتار شیعیان عراق در زمان دیکتاتوری صدام حسین را ثابت می‌کند.

همچنین چندی پیش پایگاه خبری الغدیر افشا کرد که «مریم رجوی»، سرکرده این گروهک تروریستی در پاریس، پایتخت فرانسه با سفیر عربستان در این کشور دیدار داشته و آمادگی گروهک تروریستی متبوعش جهت کمک به عربستان در جنگ این رژیم علیه مردم یمن را اعلام کرده است.