پايگاه خبري تحليلي «پارس»- دکتر صالح زماني- روزهاي پر آشوب و التهاب مصر گويا پاياني ندارد. ترور دادستان مصر، حلقه‌اي از آشوب‌هاي متعدد در اين کشور است که از زمان سقوط مرسي تا به امروز ادامه داشته است.

فارغ از اين که کدام گروه داخلي و خارجي مسئوليت اين ترور را به عهده بگيرد بايد به اين نکته توجه کرد که شرايط داخلي اين کشور زمينه مناسبي براي ترورهايي اين گونه و احتمالا شبيه به اين خواهد بود. حتي به فرض انجام اين ترور توسط نيروهاي خارج از مصر مانند داعش، اين ادعا مخدوش نمي‌شود که بسياري از گروه هاي داخلي در مصر چندان هم مخالفتي با حذف برخي مقامات اين کشور نداشته باشد.

سرکوب گسترده گروه هاي اسلام گرا و اخوان طي ۲ سال گذشته، نفوذ دوباره اسرائيل در اين کشور و تبادل ديپلماتيک گسترده با اين رژيم، قدرت گرفتن دوباره نظاميان و همين طور از دست رفتن فرصت‌هاي سياسي مشارکت حتي براي گروه هاي حامي رژيم در اين کشور، شرايطي را رقم زده است که احتمالا اين قبيل اقدامات خشونت آميز طبيعي به نظر مي‌رسد. بنابراين دولت مصر بايد اين ترور را نشانه‌اي از آغاز بحراني ديگر تلقي کند که ممکن است با چهره‌اي جديد خود را رونمايي کند.