به گزارش پارس به نقل از تسنیم، عزام الاحمد ضمن اشاره به اینکه تشکیل دولت وحدت ملی فلسطین به بن بست رسیده است، مدعی شد که جنبش حماس این تلاش ها را به شکست کشانده است.
الاحمد که از سوی سازمان آزادی بخش فلسطین برای اجرای رایزنی با گروه های فلسطینی جهت تشکیل دولت مامور شده است، مدعی شد: حماس به مذاکراتی که پنهانی با طرف اسرائیلی برای تشکیل یک حکومت مستقل در نوار غزه انجام می دهد، دل خوش کرده است.
وی افزود: حماس در برابر تشکیل دولت وحدت ملی سنگ اندازی می کند و ما به بن بست رسیده ایم و متقاعد شدیم که حماس خواهان تشکیل دولت وحدت ملی نیست.
اظهارات این عضو کمیته مرکزی فتح در حالی است که «خلیل الحیه» عضو دفتر سیاسی جنبش حماس روز گذشته در پاسخ به ضرب الاجل رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین برای اعلام موضع حماس در خصوص مشارکت در دولت وحدت ملی فلسطین تاکید کرد که حماس در دولتی که گفت وگوی ملی در آن وجود ندارد، شرکت نخواهد کرد.
وی در مصاحبه با «خلیج آن لاین» گفت که حماس هرگز در هیچ دولت فلسطینی آتی که مشورت های داخلی آن با گفت‌وگوی ملی و مشارکت همه گروه ها صورت نمی گیرد، شرکت نخواهد کرد.
وی تصریح کرد: اینکه عباس سقف زمانی برای پاسخ حماس در خصوص مشارکت یا عدم مشارکت در دولت آتی فلسطین تعیین کرده است، یک فریبکاری سیاسی مردود است و وی می خواهد چنین القا کند که این جنبش حماس است که با شرکت در دولت فلسطین مخالفت می کند.
از سوی دیگر برخی رسانه های خبری فلسطین گزارش دادند که کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین(ساف) امروز نشستی را به منظور بررسی سرنوشت دولت تشکیل می دهد و طی آن رهبران فلسطینی تصمیمی درباره تشکیل دولت جدید و یا تعدیل وزرا در دولت فعلی اتخاذ خواهند کرد.
«قوات العاصفه» مسئولیت عملیات رام الله علیه صهیونیست ها را بر عهده گرفت
«قوات العاصفه» شاخه نظامی جنبش (فتح –الانتفاضه) مسئولیت عملیات شب گذشته تیراندازی به سمت شهرک نشینان در شمال رام الله که کشته شدن یک نظامی و زخمی شدن 4 نفر از آنها منجر شد، بر عهده گرفت.
«قوات العاصفه» در بیانیه ای اعلام کرد: عملیاتی که در شمال رام الله به کشته شدن یک نظامی و زخمی شدن 4 نفر دیگر در نزدیکی شهرک «شفوت راحیل» منجر شد، عملیات بزرگی بود و مجریان آن به سلامت بازگشتند.
در این بیانیه بر ادامه مبارزه مسلحانه و افزایش حملات تاکید شده است.
یورش 30 صهیونیست به مسجد الاقصی
صبح امروز سه شنبه نیز گروهی از شهرک نشینان صهیونیست به مسجدالاقصی یورش بردند و همین امر باعث شد که نمازگزاران حاضر در این مسجد با سر دادن شعارهایی مخالفت خود با این یورش ها را اعلام کنند.
بر اساس این گزارش، نیروهای اشغالگر قصد داشتند یک بانوی فلسطینی را مورد ضرب و شتم قرار دهند که مشاجره لفظی بین یکی از نگهبانان مسجدالاقصی و یکی از نیروهای رژیم اشغالگر رخ داد.
همچنین نیروهای اشغالگر یک جوان ساکن قدس به نام «امجد الباسطی» را در داخل مسجدالاقصی بازداشت کردند.
هنیه: حمله به کشتی ماریان پرده از جنایت های رژیم صهیونیستی برداشت
نائب رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین "حماس" حمله ارتش رژیم صهیونیستی به کشتی ماریان سوئد، اولین کشتی ناوگان آزادی 3 را به شدت محکوم کرد.
اسماعیل هنیه در اظهاراتی مطبوعاتی خاطر نشان کرد که حمله ارتش صهیونیستی به کشتی ماریان بیانگر سیاست های این رژیم مبنی بر نقض صریح قوانین بین المللی است و ثابت کرد که این رژیم با در پیش گرفتن سیاستی تجاوزکارانه باریکه غزه را تحت حصاری گسترده قرار داده و اجازه تردد کسی به این منطقه را نمی دهد.
هنیه همچنین بازداشت سرنشینان کشتی ماریان و انتقال آنان به بندر اسدود به ویژه منصف المرزوقی رئیس جمهور سابق تونس را به شدت محکوم و تاکید کرد که این نقض صریح تمامی قوانین و معاهدات بین المللی به شمار می رود.
وی از مشارکت منصف المرزوقی رئیس جمهور سابق تونس در ناوگان آزادی 3 به عنوان یک شخصیت برجسته و معتبر عربی تقدیر و تشکر کرد.
از سوی دیگر، اسماعیل هنیه ضمن تمجید از حضور شخصیت های سیاسی بین المللی، نمایندگان پارلمانی و اصحاب رسانه از سراسر جهان در ناوگان آزادی 3، تاکید کرد که پیام آنان به غزه رسید و این ناوگان اهداف خود را محقق نمود و پرده از چهره واقعی دشمن صهیونیستی برداشته و بار دیگر مساله محاصره نوار غزه را در محافل بین المللی و نزد افکار عمومی جهانیان زنده کرد.
ارتش رژیم صهیونیستی بامداد روز دوشنبه به کشتی ماریان سوئد، یکی از کشتی های ناوگان آزادی 3 که در مسیر نوار غزه بود، حمله کرده و این کشتی را همراه با تمامی سرنشینانش به بندر اسدود انتقال داد.
حماس: به عملیات های خود علیه رژیم صهیونیستی شدت خواهیم بخشید
سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی "حماس" عملیات چند ماه گذشته نیروهای مقاومت در کرانه باختری را منحصر به فرد خواند.
"حسام بدران" در بیانیه ای ضمن حمایت از این عملیات، خواستار پشتیبانی از نیروهای مقاومت شد.  
وی افزود: حمله نیروهای مقاومت به اشغالگران صهیونیست یک تحول بی نظیر به شمار می رود.
وی یادآور شد: باید فلسطینیان از مقاومت و نیروهای مقاومت پشتیبانی کنند، حمایت از این نیروها عامل مهمی در تداوم جریان مقاومت به شمار می رود.
وی ضمن درخواست تشدید روند فعالیت های مبارزات مسلحانه علیه دشمن صهیونیستی، تصریح کرد: فلسطینیان برای تداوم بخشیدن به رویارویی با اشغالگران صهیونیست عزم خود را جزم کرده اند.
وی تهدید کرد که نیروهای مقاومت به عملیات های خود علیه اشغالگران و شهرک نشینان صهیونیست شدت خواهند بخشد.
از سوی دیگر جنبش حماس تحصن شجاعانه اعضا و بستگان خانواده "محمد ابوحدید" از بازداشت شدگان سیاسی در زندان های تشکیلات خودگردان فلسطین در شهر الخلیل را ستود. 
این جنبش با صدور بیانیه ای تاکید کرد:« در پی این تحصن مقامات سرویس های امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین تحت فشار قرار گرفته و مجبور به آزادی وی شدند.»
در این بیانیه آمده است:« آنچه در الخلیل رخ داد حامل پیام روشنی به تشکیلات خودگردان و سرویس های امنیتی آن است و آن اینکه دوران سکوت در برابر تجاوزات تشکیلات رام الله در کرانه باختری به سر آمده است.» 
این جنبش به اعضا و بستگان خانواده ابوحدید به خاطر همیاری ملی و اجتماعی شان در جریان این تحصن درود و سلام نثار کرد.
حماس ضمن تاکید بر لزوم احیای وحدت ملی و پایان بخشیدن بحران مناسبات اجتماعی، تمامی فرزندان ملت فلسطین را به تحکیم و تقویت وحدت ملی مهرورزی فرا خواند.