به گزارش پارس به نقل از ایسنا ، دنیس راس، مشاور باراک اوباما در امور خاورمیانه و ایران دراولین دوره ریاست جمهوری وی در گفت‌وگو با روزنامه صهیونیستی اورشلیم پست بیان کرد:‌ آن طور که انتظار می‌رود توافق در ضرب‌الاجل 30 ژوئن محقق نمی‌شود. بنابراین تمدید سه تا شش ماهه مذاکرات هسته‌ای با ایران معقول است.

راس ادامه داد: از دست رفتن ضرب‌الاجل 30 ژوئن دارای اخبار خوب و بد است. خبر خوب این است که این امر نشان می‌دهد دولت آمریکا به ایرانی‌ها نشان داده است برای دادن امتیازاتی که معتقد است برای توافق نهایی ضروری است تحت فشار یک ضرب‌الاجل خود خوانده قرار ندارد.

او افزود:‌ اما خبر بد این است که به توافق نرسیدن در 30 ژوئن نشان می‌دهد ایران موضعش را تغییر نداده است و اگر هم تغییر داده در مسیر غلط بوده است.

این مشاور پیشین اوباما تاکید کرد:‌ اما خوشحالم که می‌بینیم دولت می‌گوید اگر به آن چه می‌خواهیم نرسیم، توافقی نخواهد بود.

راس در ادامه به چارچوب تفاهم به دست آمد در لوزان اشاره کرد و گفت: من به مذاکره‌کنندگان آمریکا و گروه 1+5 توصیه می‌کنم روی متن تفاهمی که زیر بنای اصلی را تشکیل می‌دهد و در لوزان بر سر آن توافق شد و نه رسیدن به توافق در ضرب‌الاجل ساختگی 30 ژوئن متمرکز و پایبند باشند.

وی افزود: از نظر من برای این که به روشنی به ایرانی‌ها بگوییم ما عقب‌نشینی نخواهیم کرد، تمدید مذاکرات ایرادی ندارد.

راس در ادامه مدعی شد: روش مذاکراتی ایران این است که تا دقایق آخر صبر می‌کنند تا از فشار ضرب‌الاجل علیه ما استفاده کنند و ما با راه‌حل‌های خلاقانه پای میز مذاکره بیاییم. اما پاسخ این است که اگر شما به حداقل خواسته‌های ضروری ما پاسخ ندهید توافقی نخواهد بود.

راس در ادامه اظهارات خصمانه خود خطاب به بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفت: اگر واقعا در ضرب‌الاجل 30 ژوئن توافق حاصل نشود، به نظر من نخست‌وزیر باید از این مساله که عجله‌ای برای توافق وجود ندارد استقبال کند.