به گزارش پارس به نقل از تسنیم، اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار با دبیران کل احزاب که صبح امروز در دفتر مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید آیت الله بهشتی و ۷۲ تن از یارانش اظهار داشت: قبل از انقلاب اسلامی احساس وجود تحزب در کشور وجود داشته است و ما از امام خمینی(ره) دو بار درخواست کردیم که بتوانیم حزب در کشور راه اندازی کنیم. ولی امام با این درخواست ما مخالفت می‌کرد و علت را نمی‌گفت و ما نیز آن را قبول می‌کردیم.

وی با اشاره به وجود احزاب کوچک مسلح همچون توده، کمونیسم، منافقین و حزب مسلح خط امام، افزود: در زمان انقلاب عطش تحزب گرایی در ما وجود داشت و قبل از انقلاب توسط آیت الله مطهری و آیت الله طاهری خرم‌آبادی از امام خمینی (ره) درخواست تأسیس حزب را کردیم و بعد از انقلاب زمانی که دلیل عدم اجازه امام را پرسیدیم، ایشان گفتند که دلیل عدم اجازه ما این بود که ممکن است ساواک شما را شناسایی کرده و برای شما مشکل ایجاد کند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه انتخابات حزب جمهوری اسلامی همیشه دموکراتیک بود، خاطرنشان کرد: فاجعه هفتم تیر و انفجار دفتر حزب جمهوری یک کودتا بود که ما آن را خوب شکست دادیم.

هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه احزاب فناپذیر نیستند، یادآور شد: ممکن است که احزاب شکست بخورند و حزب دیگری تشکیل دهند.

وی تأکید کرد: زمانی افرادی دور هم جمع شدند و قصد داشتند که حزب جمهوری اسلامی را فعال کنند ولی موانعی بوجود آمد؛ ما اشتباه می‌کنیم که نمی‌گذاریم حزب بزرگ در کشور فعالیت کند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهیم عزت انقلابی را بدست آوریم باید به حزب مردمی بازگردیم و احزاب شکست ناپذیر احزابی هستند که از دل مردم بیرون می‌آیند.