به گزارش پارس به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام هادی صادقی معاون فرهنگی قوه قضاییه در نشست خبری خود که در فضای مجازی برگزار شد به پرسش خبرنگار تسنیم درباره لغو کنسرت‌ها پاسخ گفت.

تسنیم: نهاد اصلی تصمیم‌گیرنده درباره کنسرت‌ها چه برای تأییدیه و چه در حوزه لغو با چه ارگانی است؟ نیروی انتظامی؟ قوه‌قضاییه یا وزارت ارشاد؟ چرا سردرگمی‌های اهالی موسیقی در این حوزه باید تداوم داشته باشد؟ چرا بعد از لغو کنسرت‌ها مراجع انتظامی و قضایی مسئولیت لغو را بعضا بر گردن همدیگر می‌اندازند؟ و چرا با وجود تبعات منفی تصمیم‌گیری‌های لحظه‌ای و بدون پشتوانه فکری، هیچ تصمیم عاجلی برای پایان دادن به این وضعیت گرفته نمی‌شود؟

معاون فرهنگی قوه قضاییه در پاسخ به این پرسش گفت: همان طور که قبلا نیز گفته بودم مرجع اعطای مجوز وزارت ارشاد است و تردیدی نیست. اما وزارت ارشاد وقتی مجوز بدهد باید ملاحظات قانونی را از همه ابعاد در نظر بگیرد و چون مراجع دیگری برای رسیدگی به تخلفات حوزه موسیقی وجود دارد، این مراجع هم می‌خواهند به موقع وارد عمل شوند. بنابراین برای اینکه این مشکلات پیش نیاید و تداخل ایجاد نشود و دادستانی و نیروی انتظامی مجوز ارشاد را لغو نکنند باید هماهنگی بین این مراجع وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: پیشنهاد ما این است که مراجعی که می‌خواهند مجوز برگزاری کنسرت‌ بدهند، پیشاپیش با دادستانی و نیروی انتظامی، هماهنگ شوند و تمام شرایط را بسنجند. ممکن است ارشاد مجوزی صادر کند اما از طرف دیگر تجربه نیروی انتظامی و دادستانی می‌گوید، برگزاری کنسرت در فلان شهر با چنین شرایطی ممکن است، تخلفاتی را به همراه داشته باشد و آنها وظیفه پیشگیری از وقوع جرم را دارند.

معاون فرهنگی قوه قضاییه افزود: بنابراین، دادستان می‌تواند، برای پیشگیری از وقوع جرم، حکم به تعطیلی بدهد اما این وضعیت، وضعیت خوبی نیست و بنابراین پیشنهاد ما این است مراجعی که می‌خواهند مجوز دهند، پیشاپیش با دادستانی و نیروی انتظامی هماهنگ کنند، تمام شرایط را بسنجند و بعد از اینکه پیش‌بینی کردند مشکلی وجود ندارد، آن وقت مجوز صادر کنند.