به گزارش پارس به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ اوایل انقلاب فراز و نشیب‌های بسیاری در نظام جمهوری اسلامی ایجاد شد تا نهال انقلاب امروز به درختی تناور تبدیل شود.  
 

فاجعه 7 تیر 60 که یک سال پس از جنگ تحمیلی انجام شد نشان داد دشمن تلاش می‌کند تا ستون‌های نظام و انقلاب اسلامی از جمله آیت الله شهید بهشتی و یاران مخلص او را شکار کند که متاسفانه با خیانت برخی و دخالت صدامیان و مستکبرین این اتفاق افتاد که البته این موضوع باعث افزایش تجربه یاران انقلاب اسلامی و شناخت هر چه بیشتر از دشمن گردید.  

**حجت الاسلام والمسلمین سعیدی: حادثه هفتم تیر مهم ترین رخداد ربع قرن اخیر بود

حجت‌الاسلام والمسلمین "علی سعیدی" نماینده ولی فقیه در سپاه در مراسم گرامیداشت سالگرد شهدای هفتم تیر که در محل یادمان شهدا برگزار شد اظهار داشت: حادثه هفتم تیر مهم ترین رخداد ربع قرن اخیر بود و دشمن در آن دوران تلاش می کرد تا ولی فقیه را از آن جریان حذف کند


نماینده ولی فقیه در سپاه با اشاره به نامه  شهید بهشتی و اشاره به وقایع انقلاب و توطئه های بنی صدر در پایان خاطر نشان کرد: سنگربانان اندیشه ولایت ملت هستند.
 
**سو قصد به جان رهبری

اتفاق دیگری که در سال 60 افتاد سو قصد به جان مقام معظم رهبری بود که  جای خوشبختی که امپریالیسم نتوانست مقام معظم رهبری را به شهادت برساند و ایشان امروز در قدرت منطقه‌ای و ثبات جمهوری اسلامی ایران نقش آفرینی ویژه ای دارند.  

**صدرالدین حجازی: آقای خامنه ای سه شب متوالی در جنگ پارتیزانی شرکت کرد.
 
"فخرالدین حجازی" نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی درباره نقش ممتاز رهبر معظم انقلاب در انقلاب اسلامی و در جنگ تحمیلی اظهار داشت: من سه شب آقای خامنه‌ای را دیدم که در جنگ‌های پارتیزانی شرکت می‌کرد تا نگویند "این آخوندها سایه نشینند".

اما گام دیگر امپریالیسم و متحدانش در به شهادت رساندن آیت الله بهشتی به این دلیل است که همواره شهید بهشتی مخالف استکبار و موافق استقلال کشور بود. وی که به عنوان یک فیلسوف در بطن جامعه شناخته می‌شد به عنوان رئیس دستگاه قضا معتقد به اجرای قانون و عدالت بود که این نکته عصبانیت مخالفین و خائنین را برانگیخت.

ه شهادت رسیدن آیت الله "سید محمد بهشتی" و یاران فداکارش و زخمی شدن مقام معظم رهبری در سال 60 اوج عصبانیت امپریالیسم را به عنوان قاتل ستون‌های انقلاب نشان داد که البته جمله ویژه شهید بهشتی در این زمینه که "آمریکا از دست ما عصبانی باش و از عصبانیت خود بمیر" کاملا در سال 60 نمود پیدا کرد.