به گزارش پارس به نقل از رسانه های خبری فلسطین، منابع فلسطینی در نوار غزه گزارش دادند که طرف فلسطینی و مصری توافق کردند که گذرگاه زمینی رفح 5 هفته متوالی هر هفته 3 روز (از سه شنبه تا پنج شنبه) بازگشایی شود.
این منابع گفتند که توافق جدید در راستای بهبود روابط بین حماس و رژیم مصر پس از مداخله عربستان سعودی صورت گرفته است و به همین دلیل برای نخستین بار از زمان جنگ 51 روزه غزه، طرف مصری اجازه واردات کمک های انساندوستانه و مصالح ساختمانی به غزه را داده است.
این در حالی است که روزنامه صهیونیستی هاآرتص چند روز پیش نوشت که عربستان سعودی با هدف دور کردن جنبش حماس از ایران، از قاهره خواسته است تا روابط خود با حماس را بهبود بخشیده و تسهیلاتی برای بهتر شدن وضعیت نوار غزه ارائه کند.
توافق خضر عدنان با رژیم صهیونیستی برای آزادی وی تکذیب شد
همسر شیخ خضر عدنان از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین که از 54 روز پیش دست به اعتصاب غذا زده است، هر گونه دستیابی طرف فلسطینی به توافق با رژیم صهیونیستی برای آزادی همسرش را تکذیب کرد.
از سوی دیگر جواد بولس مدیر بخش حقوقی باشگاه اسیر فلسطینی گفت که تا کنون به هیچ توافقی با مسئولان رژیم صهیونیستی در خصوص قضیه خضر عدنان دست نیافته ایم.
وی طی اظهاراتی در یک کنفرانس خبری که در باشگاه اسیر فلسطینی برگزار شد، گفت: ما نیمه شب به ملاقات عدنان رفتیم و حال وی بسیار وخیم بود و همچنان با انجام هر گونه معاینات پزشکی مخالفت می کند و هر لحظه در معرض مرگ ناگهانی قرار دارد.
نیروهای رژیم اشغالگر در تاریخ 8/7/2014 خضر عدنان را بازداشت کردند.
عدنان 37 ساله آغازگر نبرد «شکم های خالی» در زندان های رژیم صهیونیستی است و در سال 2011 پس از گذشت بیش از 66 روز از اعتصاب غذای وی مسئولان این رژیم مجبور شدند او را آزاد کنند.
در همین رابطه «فرحان حق» معاون دبیر کل سازمان ملل متحد اعلام کرد که بان کی مون از گزارش های واصله درباره سلامت خضر عدنان که از 5 ماه می در اعتراض به بازداشت اداری دست به اعتصاب غذا زده است، به شدت نگران است.
فرحان که در جمع خبرنگاران در مقر دائمی سازمان ملل در نیویورک سخنرانی می کرد، اظهار داشت: بان کی مون از مسئولان اسرائیل خواسته است که یا اتهامات علیه خضر عدنان را اعلام کنند و یا وی را آزاد نمایند و همچنین اتهامات دیگر بازداشت شدگان اداری از جمله اعضای مجلس قانونگذاری فلسطین را اعلام کنند.
این مسئول سازمان ملل تصریح کرد: موضع بان کی مون روشن است مبنی بر اینکه همه زندانیانی که در بازداشت اداری بسر می برند باید اتهامات آنها بر اساس قانون و مطابق با معیارهای جهانی مشخص شود و یا اینکه سریعا آزاد شوند.
رژیم صهیونیستی به بهانه های امنیتی اقدام به بازداشت اداری و یا بدون محاکمه فلسطینیان می کند که مدت آن بین یک ماه تا 6 ماه است و این رژیم در بیشتر موارد بازداشت این افراد را تمدید می کند.
ابومرزوق موضع حماس در قبال تشکیل دولت جدید را به عزام احمد ابلاغ کرد
موسی ابومرزوق عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی "حماس" موضع این جنبش در قبال تشکیل دولت جدید فلسطین را به عزام احمد عضو کمیته مرکزی جنبش فتح ابلاغ کرد. 
"سامی ابوزهری" سخنگوی حماس در گفت و گوی ویژه با مرکز اطلاع رسانی فلسطین گفت:« عزام احمد با ابومرزوق تماس گرفت و او نیز موضع حماس در قبال تشکیل دولت جدید فلسطین را به احمد ابلاغ کرد.»
ابوزهری تصریح کرد: موضع حماس که در قالب بیانیه توضیحی منتشر شد، نشان می دهد که مرجعیت تشکیل دولت جدید کادر رهبری سازمان آزادی بخش فلسطین "ساف" است، نه کمیته اجرایی این سازمان.
جنبش مقاومت اسلامی "حماس" موضع خود در قبال تشکیل دولت جدید فلسطین به جای دولت وفاق ملی را که هفته قبل استعفا داده بود، اعلام کرد.
این جنبش طی بیانیه ای خاطر نشان کرد که «در سایه اخبار منتشر شده درباره مامور شدن عزام احمد از سوی کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین "ساف" برای رایزنی به منظور تشکیل دولت جدید به جای دولت وفاق ملی که قرار است استعفا دهد، ما در جنبش حماس تاکید می کنیم که کمیته اجرایی ساف مسئول تشکیل دولت نیست، بلکه باید کادر رهبری موقت ساف برای بررسی تمامی مسائل آشتی ملی تشکیل جلسه دهد.»
این جنبش از گروه های فلسطینی امضا کننده توافق آشتی قاهره خواست با شرکت در جلسات گفت وگوی فراگیر، زمینه اجرای توافقات صورت گرفته در قالب توافق مذکور و در راس آنها بحث تشکیل دولت وحدت ملی را فراهم آورند.
حماس خاطر نشان کرده است که دولت جدید باید مسئول اجرای مسئولیت های دولت وفاق ملی باشد و برنامه سیاسی نداشته باشد و این همان چیزی است که در توافق آشتی هم بر آن تاکید شده بود.
این جنبش همچنین تاکید کرده است که دولت جدید باید قبل از آغاز به کار خود از پارلمان فلسطین رای اعتماد بگیرد.
در پایان بیانیه آمده است که دولت آتی باید هر چه سریعتر مشکلات کارمندان دولتی را بدون هیچ گونه شرط و شروطی حل و فصل کند.
رژیم صهیونیستی گذرگاه قلندیا را بست
نیروهای اشغالگر رژیم صهیونیستی از ساعات اولیه بامداد امروز شنبه گذرگاه نظامی قلندیا در کرانه باختری را تعطیل کردند.
تعطیلی این گذرگاه در حالی است که روز گذشته ده ها هزار شهروند فلسطینی از این گذرگاه عبور کرده و برای به جا آوردن نماز در مسجد الاقصی وارد شهر قدس شدند.
نماینده سازمان ملل : با این روند بازسازی غزه 30 سال به طول می انجامد
«رابرتو والنت» نماینده سازمان ملل متحد در امور بازسازی غزه گفت: بازسازی غزه بسیار کند پیش میرود و با این روند بازسازی این باریکه کوچک به 30 سال زمان نیاز دازد.
وی با انتقاد از سیاست های اسرائیل گفت: خرابی های ناشی از جنگ اسرائیل علیه غزه بسیار بالا و کمک های خارجی برای بازسازی آن بسیار کم است ضمن اینکه اسرائیلی ها در انتقال مصالح ساختمانی به غزه ایجاد محدودیت و کارشکنی می کنند.
وی افزود: تنها راه افزایش سرعت در بازسازی غزه برداشتن محدودیت هایی است که اسرائیل در انتقال و ورود مصالح به این منطقه گذاشته است.
رژیم صهیونیستی در جریان جنگ 51 روزه با بیش از 6000 عملیات هوایی و بیش از 50000 حمله توپخانه ای به این باریکه خسارت های بسیار زیادی را به اهالی غزه تحمیل کرده است.