به گزارش پارس به نقل از ایرنا، 'ژان شارل بریسارد' رییس مرکز تحقیقات تروریسم فرانسه با ابراز نگرانی از احتمال تداوم اقدامات تروریستی در این کشور، گفت: تبلیغات داعش برای تکرار اقدامات خرابکارانه، همچنان از طریق اینترنت و شبکه های اجتماعی ادامه دارد.

این مقام پلیس فرانسه روز شنبه به روزنامه فیگارو، گفت: شکی نیست که حمله اخیر داعش به یک مرکز مهم صنعتی حاوی مواد شیمایی خطرناک، برای ایجاد خسارات و تلفات قابل توجه بوده است .

این درحالی است که مانوئل والس نخست وزیر فرانسه، پس از حمله ماه ژانویه گذشته به هفته نامه فرانسوی شارلی ابدو، از ایجاد 2680 شغل جدید و همچنین بودجه لازم برای مبارزه با تروریست در این کشور خبر داده بود.

با توجه به اتفاقات تروریستی اخیر در فرانسه ،گروه های راست این کشور از این موضوع استفاده کرده و دولت را مورد انتقاد قرار داده اند که بازتاب هایی نیز در مطبوعات داشته است.

در پی وقوع یک سوءقصد انفجاری که روز جمعه (دیروز) حوالی ساعت ١٠صبح در مقابل یک کارخانه تولیدکننده گازهای صنعتی و شیمیایی در منطقه 'ایزر' در نزدیکی شهر 'لیون' فرانسه روی داد، پلیس فرانسه اعلام کرد که فردی ناشناس مخازن گاز در این کارخانه را به آتش کشیده است. در این حمله یک تن کشته و تعدادی نیز مجروح شدند.

رسانه های فرانسه گزارش دادند جسد فرد کشته شده بدون سر در مقابل ورودی این کارخانه پیدا شد. گفته می شود پرچمی مشابه پرچم گروه های افراط گرا نیز در این محل دیده شده است.

در واکنش به این سوءقصد، والس از کلیه فرمانداران فرانسه خواست که نیروهای انتظامی را برای مراقبت از تاسیسات حساس کشور تجهیز کنند؛ او همچنین از وزیر کشور فرانسه خواست فورا خود را به محل سوءقصد برساند.

'فرانسوا اولاند' رییس جمهوری فرانسه نیز در واکنش به این حمله سفر خود را به بروکسل نیمه تمام گذاشت و برای تشکیل جلسه شورای دفاع در 'الیزه' به پاریس بازگشت.