به گزارش پارس به نقل از فارس، حسین طلا نماینده اصولگرای مجلس در واکنش به اظهارات ساختار شکنانه و تطهیر سران فتنه در جلسه ضیافت افطار روحانی با شخصیت‌های سیاسی و حزبی و علما و ائمه جمعه به ضرورت بازخوانی ظلم بزرگی که در فتنه 88 به نظام صورت گرفت، اشاره و اظهارداشت: وقتی انقلاب اسلامی به پیروزی رسید ما معتقد بودیم که حکومت جمهوری اسلامی یک مدل جدید برای اداره حاکمیت جامعه است که هم مبتنی بر نظام ولایت فقیه و هم متکی بر نظرات مردم است.


وی هدف امام خمینی (ره) از تشکیل این انقلاب استقرار نظام جمهوری اسلامی بر اساس نظرات مردم دانست و خاطر نشان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی انتخابات‌های بسیاری را برگزار کردیم که در آن مردم برای سرنوشت خود تصمیم گرفتند و در انتخابات 88 به گفته همه کسانی که از عوامل نظارتی و اجرایی انتخابات بودند و کسانی که در انتخابات در سال‌های گذشته شرکت کرده بودند، تقلب نشده بود درحالی که تقلب کلید ایجاد اغتشاش در انتخابات بود.

این فعال اصولگرا با بیان اینکه در انتخابات 88 ظلم بزرگی به نظام صورت گرفت خاطر نشان کرد: چه کسی باید پاسخگوی ظلم بزرگی که در انتخابات 88 صورت گرفت باشد چرا که چهره‌ای نامتعادل، خشن و خیانت‌کننده در امانت از انقلاب و نظام ایجاد شد که هزینه‌های بسیاری را برای نظام جمهوری اسلامی ایران داشت.

طلا ادامه داد: به وجود آورندگان فتنه 88 هم به دروغ بودن تقلب در انتخابات اعتراف کردند، چگونه است وقتی یک کار کوچک انجام می‌دهند آن را در بوق وکرنا می‌کنند اما درباره وقایع سال 88 که ظلم بزرگی به نظام صورت گرفت، آن را سوء تفاهم و حادثه قابل گذشت می‌دانند، افرادی که این تلخی را برای نظام ایجاد کردند حاضر نشدند که حتی عذرخواهی کنند.

این فعال اصولگرا با اشاره به سخنان ساختار شکنانه دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی در مراسم ضیافت افطار شخصیت‌های سیاسی با رئیس‌جمهور به طرح این پرسش پرداخت که چرا برخی سعی دارند با نگاه متعادلانه و وحدت ملی همه را دور هم جمع کنند، باید بگوییم ظلم صورت گرفته به نظام را چه کسی پاسخ می‌دهد.

وی ادامه داد: آقای کرباسچی در آن جلسه اعلام کرد که اگر سید مظلوم ما میر حسین موسوی در این جلسه حضور داشت همین اعتقاد را داشت که نظام را باید حفظ کنیم و اما سوال من این است که اگر وی مظلوم است ظلم بزرگی که به نظام صورت گرفت را چه کسی باید پاسخ دهد؟ این افراد حاضر نیستند همانگونه در خیابان حضور پیدا کردند و مردم تحریک کردند و آسیب رساندند بگویند ما اشتباه کردیم آیا باید باز هم با این افراد مدارا کنیم؟

طلا ادامه داد: جلساتی که قرار است در آن همدلی و همزبانی باشد نباید ظلم بزرگی که به نظام صورت گرفت در آن نادیده گرفته شود، اگر مبنای ما برای وحدت چهارچوبی از قانون اساسی، احکام اسلامی و خون شهدا هست باید این چهارچوب‌ها قابل پذیرش برای همه باشد و حفظ نظام از اوجب واجبات است و اگر قرار باشد کسی آن به خطر بیندازد چگونه می‌توان از وحدت دفاع کرد.

طلا با بیان اینکه نباید به جمهوری اسلامی ظلم شود خاطر نشان کرد: در شب ضیافت افطار رئیس جمهور با شخصیت حزبی پس از سخنان کرباسچی ابتدا آقای مصباحی مقدم جلسه را به نشانه اعتراض ترک کرد و پس از آن من نیز وقتی دیدم اوضاع به این صورت است جلسه را ترک کردم چرا که حضورم را در آن جلسه بی‌معنا می‌دانستم.