به گزارش پارس به نقل از فارس، رسانه‌های فرانسوی امروز جمعه از وقوع یک حمله در کارخانه‌ای در فرانسه خبر دادند.

گفته می‌شود در این کارخانه پرچم گروه تروریستی داعش کشف شده است.

بنابه گزارش روزنامه منطقه‌ای «دوفینه لیبره»، حوالی ساعت 10 صبح امروز جمعه حمله‌ای در یک کارخانه گاز صنعتی در شهرستان «ایزر» واقع در منطقه «سنت کوانتین فالاویه» به وقوع پیوسته که بر اثر انفجار ناشی از آن شمار زیادی مجروح شده‌اند و یک جسد بدون سر نیز در ورودی کارخانه مشاهده شده است.

بر اساس این گزارش، عامل مظنون این حمله تروریستی با یک پرچم وارد کارخانه شده است.

بنا به درخواست نخست‌وزیری، «برنار کازونو» وزیر کشور فرانسه پس از وقوع حمله فورا عازم محل انفجار شده است.

یک منبع نزدیک به پرونده این حمله تروریستی در خصوص جسد کشف شده اعلام کرده است: «جسد بدون سر فردی در نزدیکی کارخانه کشف شده است اما در حال حاضر نمی‌دانیم که آیا این جسد به محل انفجار منتقل شده است یا خیر.»

وی افزود: «در محل انفجار همچنین یک پرچم که نوشته‌هایی به زبان عربی بر روی آن وجود دارد، کشف شده است.»

بنابر اعلام روزنامه فرانسوی فیگارو، یک مظنون حدودا 30 ساله در ارتباط با این حمله توسط پلیس فرانسه بازداشت شده است.

در پی وقوع این حمله وزارت کشور فرانسه اعلام کرده مدرکی در خصوص ارتباط این حمله با گروه تروریستی داعش در دست نیست و مانوئل والس نخست‌وزیر این کشور دستور برقراری تدابیر امنیتی و آماده‌باش بالا در اطراف مناطق حساس ناحیه «رون آلپ» و ایستگاه‌های پلیس را صادر کرده است.


بنا به گزارش روزنامه فرانسوی لوموند، این انفجار توسط دو نفر که با یک خودرو وارد کارخانه شده بودند و هم‌اکنون یکی از آنها توسط پلیس فرانسه بازداشت شده، به وقوع پیوسته و یک قربانی از میان کارکنان این کارخانه و شمار زیادی مجروج بر جا گذاشته است.

لوموند در ادامه گزارش خود به نقل از روزنامه منطقه‌ای دوفینه لیبره اعلام کرده که یکی از مهاجمان عضویت خود در گروه تروریستی داعش را تأیید کرده است.

شبکه فرانس 24 گزارش داده است که نیروهای پلیس بازجویی‌های خود از فرد بازداشت شده را آغاز کرده‌اند و در حال بررسی آن هستند که آیا فرد بازداشت شده همدستی داشته است یا خیر.

 

 

بنابر اعلام این شبکه، هم‌اکنون شمار زیادی نیروی پلیس و ژاندارم فرانسوی در محل وقوع حادثه مستقر شده‌اند و به گفته یک منبع نزدیک به این انفجار سر جدا شده یک انسان که با نوشته‌هایی به زبان عربی پوشیده شده، یافت شده است.

بخش ضدتروریستی دادستانی فرانسه تحقیقات گسترده خود در خصوص این انفجار را آغاز کرده است.

بنابر اعلام فرانس 24، یکی از مجروحان این انفجار احتمالا همدست فردی است که پیشتر توسط پلیس فرانسه بازداشت شده است.

بنابر اعلام کاخ ریاست جمهوری فرانسه (الیزه)، «فرانسوآ اولاند» رئیس‌جمهور این کشور که هم‌اکنون در بروکسل به سر می‌برد، بعدازظهر به پاریس باز خواهد گشت.

«ژان ایو لودریان» وزیر دفاع فرانسه اعلام کرده که اولاند در بازگشت به پاریس قرار است ساعت 3 بعدازظهر به وقت محلی پاریس نشست شورای دفاعی را در ارتباط با این حمله برگزار کند.