به گزارش پارس به نقل از ایرنا، منابع رسانه ای گفته اند ، گروه تروریستی داعش از طریق بلندگوها در مساجد و بازارهای فلوجه و الرمادی به اهالی اعلام کرده که برنامه های مربوط به ماه مبارک رمضان را از شبکه های ماهواره ای نگاه نکنند ، چرا که این برنامه ها حاوی مضامینی انحرافی و مخل دین است.
 
پایگاه خبری المعلومه به نقل از یک منبع که خواسته نامش فاش نشود، اعلام کرده که عناصر داعش وعده کرده اند متخلفان از دستور العمل رمضانیه را به سختی مجازات کنند.
 
برخی کارشناسان دلیل صدور چنین دستور العمل هایی را فعال شدن بسیاری از رسانه های منطقه و عراقی دانسته اند که تلاش دارند ماهیت این گروه تروریستی را برای مردم آشکار سازند و داعش نگران آگاهی طرفداران خود در منطقه می باشد.
 
براساس این گزارش عوامل این گروه اخیرا با حضور در بازارها و فروشگاههای تجاری به مغازه ها هجوم برده و شیشه های تلویزیون های موجود در آن را خرد کرده اند.
 
فلوجه دومین و مهمترین شهر استان الانبار واقع در حدود ۶۰ کیلومتری غرب بغداد از دی ماه سال ۹۲ به دست گروه تروریستی داعش اشغال شده و الرمادی نیز اردیبهشت ماه امسال در هجومی مشکوک سقوط کرد و به دست این گروه افتاد.