به گزارش پارس به نقل از ایلنا مهرداد لاهوتی با اشاره به اظهارات وزیر راه و شهرسازی در جلسه امروز با اعضای کمیسین عمران، گفت: پاسخ آخوندی به تمام سوالات استیضاح کنندگان قابل قبول بود اما هیچ یک از استیضاح کنندگان امضای خود را پس نگرفتند.

وی با بیان اینکه مجلس در آستانه تعطیلات دو هفته ای قرار دارد، گفت: پس از تعطیلات مجلس هیات رییسه مجلس استیضاح وزیر راه و شهرسازی را اعلام وصول می کند اما تا آن زمان استیضاح کنندگان وقت دارند تا امضای خود را پس بگیرند.

لاهوتی ادامه داد: در جلسه امروز استیضاح کنندگان کمتر حضور داشتند و پس از اظهارات و پاسخ های قابل قبول وزیر راه و شهرسازی  اما حسن کامران به همراه همسرش همچنان مصر به استیضاح آخوندی بودند.

این عضو کمیسیون عمران با بیان اینکه 25 نماینده مجلس طرح استیضاح وزیر راه و شهرسازی را امضا کرده اند، گفت:  بعید می دانم نمایندگان مجلس حتی بعد از اعلام وصول به استیضاح آخوندی رای دهند.

وی ادامه داد: یکی از انتقادات استیضاح کنندگان به عملکرد آخوندی عزل نیروهای کارآمد است اما باید دید چه تعریفی از نیروهای کارآمد دارند و به این موضوع نگاه محلی و شخصی دارند.

لاهوتی با تاکید بر اینکه مطالبات شخصی نمایندگان آخوندی را به استیضاح کشاند، گفت: همه نمایندگان مجلس میدانند که سه ماه از سال گذشته و یک ریال از مبلغ مصوب بودجه به وزارت راه و شهرسازی تزریق نشده است اما با این حال برنامه های این وزارتخانه روی روال است. معتقدم مبنای استیضاح آخوندی جواب رد این وزیر به مطالبات شخصی برخی از نمایندگان است.

وی گفت: هر چند بودجه و منابع دولت برای پروژه های عمرانی بسیار محدود است اما آخوندی در این مدت توانسته بخش خصوصی را وارد پروژه های عمرانی کند و ظرفیت های مغفول در این حوزه را فعال سازد.

لاهوتی تاکید کرد: نگاه مجلس به عملکرد وزرا منفی نیست و از طرف دیگر پاسخ های وزیر راه و شهرسازی به سوال کنندگان هم قابل قبول بود برای مثال یکی از سوالات استیضاح کنندگان عدم اجرای قانون ارائه بلیت نیم بها به ایثارگران بود که آخوندی هم پاسخ دادند که با اجرا این قانون مشکلی ندارند اما بودجه در وزارت راه و شهرسازی برای این قانون تعریف نشده است و مابه تفاوت آن را باید بنیاد شهید و امور ایثارگران بپردازد.