به گزارش پارس،محمد باقر قالیباف در این مراسم ابراز داشت: ماه مبارک رمضان تنها ماه خاص برای دعا و نیایش نیست، بلکه ماه دستگیری، انجام وظیفه و توجه به مسئولیت اجتماعی خودمان هم هست و از این باب هم باید به آن توجه کنیم.

شهردار تهران با اشاره به برگزاری این نشست در منطقه 12، تاکید کرد: در منطقه12 گنجینه های بزرگی وجود دارد که هویت تاریخی و فرهنگی ما به شمار می روند. در این منطقه برخی نقاط وجود دارد که وقتی آن ها را می بینیم، غصه می خوریم اما برخی نقاط هم مایه افتخار است و مجموع این موارد می تواند ما را به نقطه خوبی برساند.

وی تاکید کرد: شهرداری تهران هم اکنون به منطقه 12 متمرکز شده است تا بتوانیم هویت فرهنگی شهر را از اینجا احیا کنیم، این منطقه دچار آسیب های جدی است و در گذر زمان طی 50 – 60 سال گذشته آسیب های زیادی دیده است، به همین جهت باید با برنامه دقیق و با حوصله این منطقه را احیا کنیم.

قالیباف یادآور شد: در آخرین نشست مشترک با خانه هنرمندان قرار شد تا ما خانه شماره دو هنرمندان را در منطقه 12 ایجاد کنیم، در این منطقه از جمله ساختمانی هایی همچون سرای کاظمی زیاد است تا اصحاب فرهنگ و هنر را به اینجا هدایت کرده و این منطقه را احیا کنیم. به همین جهت جلسه کاری را بعد از ماه رمضان در سرای کاظمی برگزار خواهیم کرد.

شهردار تهران تصریح کرد: در این زمینه قبل از اینکه به بحث های کالبدی توجه کنیم، نیازمند حرکت عمیق فرهنگی و  هنری هستیم. به این ترتیب آسیب های اجتماعی حل می شود، حیات و زندگی به منطقه 12 بر می گردد و کالبدهایی که سرمایه ملی ما هستند نیز احیا می شوند.

وی به سرمایه عظیم تاریخی در منطقه 12 اشاره و عنوان کرد: باید سرمایه هایی که به نوعی در منطقه 12 مانده و بخش قابل توجهی از هویت و تاریخ ما است را بازسازی کرده و با کمک هم فعال کنیم. در شرایطی که نقطه های فرهنگی به نقطه ضعف ما تبدیل شده است، این سرمایه ها می تواند نقاط قوت ما باشد.

محمدباقر قالیباف همچنین با اشاره به هماهنگی های صورت گرفته با میراث فرهنگی، گفت: شهرداری تهران هم اکنون در حال مرمت موزه صنعتی است و درب آن را تا شهریور ماه به روی مردم باز می کنیم تا این سرمایه عظیم در کنار میدان امام خمینی (ره)، با شرایط خاص خودش در اختیار مردم قرار گیرد.

شهردار تهران در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری ضیافت افطاری با هنرمندان در محل باغ موزه نگارستان اشاره و تصریح کرد: این مکان متعلق به دانشگاه تهران است و 4سال قبل در حال از بین رفتن بود، تا جایی که خودمان به وضع اینجا غصه خوردیم. اما دوستان در شهرداری تهران بسیج شدند و این عمارت را احیا کردند.

وی در پایان تاکید کرد: تمامی تابلوهای موزه مکتب کمال الملک متعلق به شهرداری تهران است و ما توقع داریم اینجا آباد شود؛ مردم باید به این موزه رفت و آمد داشته باشند و اینجا را ببینند.

به گزارش شهرنوشت در پایان این مراسم دکتر سلحشور تابلو خطاطی خود از آیات قرآن کریم را به شهردار تهران تقدیم کرد.