به گزارش پارس به نقل از تسنيم، آرون دیوید میلر مشاور شش ‌وزیر خارجه آمریکا از سال 1988 تا 2003 در امور خاورمیانه عربی که اکنون به‌ عنوان پژوهشگر اندیشکده «وودرو ویلسون» مشغول به کار است در یادداشتی در نشریه تایم نوشت توافق هسته ای با ایران برای آمریکا خوب نخواهد بود چرا که واشنگتن امتیازات زیادی می‌دهد.
وی می نویسد: توافق احتمالا گزینه بد در بین بدترین گزینه‌های موجود برای کُندکردن برنامه هسته‌ای ایران است اما باید آگاه باشیم که چه چیز دیگری ممکن است از طریق این توافق بدهیم: یک ایران ثروتمند تر و قدرتمندتر، ایرانی که خصومت بیشتر خاورمیانه‌ علیه آمریکا را پیش می برد و همچنان ظرفیت ساخت سلاح هسته‌ای را حفظ می‌کند.
میلر می‌افزاید: چیزی که تضمین شده و امری عادی در خاورمیانه خواهد بود، این است که ایران به عنوان کشوری با حق غنی‌سازی و ادامه توسعه و تحقیق و حفظ زیرساخت هسته‌ای خود ظهور می‌کند. ایران ما را به بازی‌گرفت و بدون دست کشیدن از بلندپروازی‌های هسته‌ای خود از رفع تحریم‌ها نیز منتفع می‌شود.
وی با اشاره به نفوذ ایران در هر موضوعی که آمریکا با آن در خاورمیانه مواجه است از جمله در سوریه، عراق، لبنان، یمن می نویسد:  هرچند که ایران برای همکاری آماده است،  اما دیدگاه ایران درباره منطقه با دیدگاه واشنگتن متفاوت است. جایگزین‌های توافق کدام اند؟ تحریم های شدید تر به همراه گفتگو؟ تهدید جدی تری درباره کاربرد زورد و یا تقابل شدیدتر با متحدان ایران؟ ما نمی دانیم. توافق شاید برنامه هسته ای ایران را کُند کند اما دیر یا زود یکی از روسای جمهور آینده آمریکا مجبور می شود با ایرانی قوی تر، ثروتمندتر، با نفوذ بیشتر و ایرانی که همچنان با سلاح هسته‌ای  فاصله کمی دارد مواجه شود.