به گزارش پارس به نقل از  ایرنا، بستگان طلحه اسماعیل گفته اند که پس از انتشار تصاویری از یک جوان انگلیسی به نام «ابویوسف البریطانی» از سوی گروه تروریستی داعش، متوجه شده اند که او همان پسر هفده ساله آنان است.


خانواده طلحه اسماعیل با صدور بیانیه ای گفته اند که طلحه «جوانی مهربان، دوست داشتنی و خونگرم بود» که توسط اعضای داعش در شبکه های اجتماعی فریب خورد.

شبکه اسکای نیوز به نقل از خانواده طلحه اسماعیل گزارش داد که مرگ 'شوک آور' این جوان انگلیسی سبب 'ویران شدن ' ارکان خانواده اش شده است.

این شبکه خبری افزود: گفته می شود 'طلحه اسماعیل' یکی از عوامل بمبگذاری انتحاری در نزدیکی یک پالایشگاه در جنوب شهر بیجی در عراق بوده است.

اسکای نیوز اضافه کرد: شبکه های اجتماعی مرتبط با گروه موسوم به دولت اسلامی (داعش) با انتشار تصاویری گفته اند که طلحه اسماعیل که به ابویوسف البریطانی معروف بود، در این حمله حضور داشته است.

این شبکه خبری گفت: گروه تروریستی داعش مدعی شده است که هفت بمبگذار انتحاری در حملات یاد شده در جنوب شهر بیجی شرکت داشته اند که دو نفر از آنها انگلیسی و آلمانی، دو نفر دیگر داغستانی، یک نفر کویتی، یک نفر فلسطینی و نفر دیگر ترکمنستانی بوده اند .

در همین حال شبکه اسکای نیوز گفت که مرگ طلحه اسماعیل هنوز از سوی مقامات رسمی انگلیس تایید نشده است.

این شبکه خبری افزود: پلیس یورکشایر غربی گفته است که آنها قادر به تایید هویت فردی که ادعا می شود کشته شده است، نیستند.

از سوی دیگر شبکه 'بی بی سی' گزارش داد که طلحه اسماعیل به همراه 'حسن مونشی' برادر 'حامد مونشی'، که در سال 2006 میلادی و در 16 سالگی پس از آن که پلیس در رایانه اش دستورالعملی برای ساخت بمب بنزینی پیدا کرد، دستگیر شد، به سوریه سفر کرد.

براساس گزارش های منتشر شده 'حامد مونشی' جوانترین فرد انگلیسی بشمارمی رود که براساس قوانین ضد تروریسم، مجرم شناخته شده است.

پیش از این، از 'حسیب حسین' 19 ساله ساکن یورکشایر غربی که در هفتم ژوئیه سال 2005 میلادی در بمبگذاری انتحاری در اتوبوسی در لندن شرکت داشت، به عنوان جوانترین بمب گذار انتحاری یاد می شده است.

پلیس اسکاتلندیارد انگلیس اعلام کرده است که براساس برآورد های صورت گرفته تاکنون 700 شهروند این کشور برای پیوستن به گروه های افراطی و تروریستی چون داعش به سوریه رفته اند و تاکنون نیمی از آنها به کشورشان بازگشته اند.

پلیس انگلیس برخی از این افراد که از سوریه بازگشته اند را به عنوان یک تهدید امنیتی علیه این کشور توصیف کرده است.

براساس گزارش های منتشر شده در سال گذشته میلادی، 327 نفر در انگلیس درارتباط با مسایل تروریستی دستگیر شده اند که بیش از نیمی از آنها مرتبط با درگیری های سوریه بوده است.

به گفته این منابع ، 64 نفر از افراد در سال گذشته میلادی تحت تعقیب قضایی قرار گرفته و برخی از آنها نیز محکوم شده اند.

گروه تروریستی داعش وسایر گروه های تکفیری و افراطی، دست پرورده های غرب وبرخی ازکشورهای عربی هستند که تاکنون جنایات بسیاری در کشورهای عراق و سوریه مرتکب شده اند.