به گزارش پارس ، روزنامه دولتی ایران، صفحه اول خود را به تیتر «هدف ۲۴ خرداد حفظ همه حقوق ایرانیان است» اختصاص داد.

روزنامه دولتی ایران به مناسبت سالگرد پیروزی حجت‌الاسلام روحانی در انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۹۲ صفحه سیاسی خود را به تحلیل این رخداد اختصاص داده است؛ فاطمه هاشمی که بعد از خواهرش باید شاهد زندان رفتن برادرش باشد در یادداشتی در این روزنامه به ناگفته‌های خود از انتخابات ریاست‌جمهوری پرداخت.

هاشمی در یادداشت خود حضور روحانی در انتخابات را این‌گونه بیان داشت «نخستین بار در جلسه ظهر شنبه که در جمع کوچکی بحث انتخابات درگرفت حاضران نظر دادند که آقایان روحانی و ناطق برای ریاست‌جمهوری مناسب‌اند. آقای ناطق نپذیرفت و آقای روحانی گفت به‌شرط حمایت این جمع که همه قول حمایت دادند. به ایشان گفته شد قبلاً با رهبری در میان بگذارند. ایشان با رهبری صحبت کردند و به پدرم خبر دادند که رهبری مخالفتی ندارند و تذکراتی هم داده‌اند. پدرم هم قول کمک دادند و نکاتی را مطرح کردند.»

فاطمه هاشمی حضور پدرش در انتخابات را زلزله و موجی که اوج می‌گرفت تشبیه کرد و پیرامون دیدار روحانی با هاشمی رفسنجانی نوشت «دکتر روحانی ملاقاتی با پدرم داشت و گفتند حالا که شما آمده‌اید خوب است کنار بروم. پدرم گفتند بعید است که بگذارند من بمانم. چون آمارگران گزارش ۷۰ درصد رأی داده‌اند و نگران هستند به ۹۰ درصد برسد. به آقای روحانی گفتند اگر ماندم با همکاری، کشور را اداره می‌کنیم و اگر نماندم بخشی از رأی من به شما خواهد رسید. تلاش کردند که پدرم انصراف دهند با تهدید به ردصلاحیت که ایشان اهمیت ندادند.»

وی همچین در روایت روز رأی‌گیری نوشت «روز رأی‌گیری تندروها مطمئن شدند که قافیه را باخته‌اند و تلاش شد در شمارش آرا و اعلام نتیجه انتخابات را به دور دوم بیندازند که با مراقبت افرادی مؤمن و دلسوز به نتیجه نرسید. دکتر روحانی رئیس جمهور شد و تندروها خواب چنین روزی را هم نمی‌دیدند. ولی مسئولان و جامعه فهمیدند که آرای مردم چیست؟ و چه می‌خواهند؟ مردم با رأی خود نشان دهند به دنبال تغییر اساسی و اصولی هستند.»