به گزارش پارس به نقل از ایرنا، در این اطلاعیه آمده است: ملت بزرگوار ایران؛ با سلام و آرزوی سلامتی، عزت و موفقیت آحاد مردم فهیم و خبیر ایران عزیز، در ارتباط با دستگیری جناب آقای حمید بقایی معاون محترم اجرایی رئیس جمهور در دولت دهم، نکاتی را به شرح زیر اعلام می دارد.

در این اطلاعیه افزوده شده است: آقای بقایی فردی مومن، انقلابی و کاملا پاکدست است و در تمام عمر پر برکت خود، خدمتگزاری صدیق و بی منت برای کشور، مردم و انقلاب اسلامی بوده و خواهد بود و مقایسه نحوه برخورد با وی و دیگران نشان دهنده آن است که رفتار با آقای بقایی تا چه میزان از ضوابط و مبانی حقوقی برخوردار بوده است.

دفتر احمدی نژاد ادامه داده است: برخلاف فتوای صریح مقام معظم رهبری و قوانین و مقررات حاکم، یک مقام مسئول در مصاحبه مطبوعاتی از فردی دستگیر شده نام می برد و علاوه بر آن از بیان اتهام وی اجتناب می کند و فرصت طلبان با استفاده از شرایط، انواع اتهامات کذب و ناجوانمردانه را نثار کسی می کنند که در حبس است و امکان پاسخگویی و دفاع از خود را ندارد در حالی که مستند به مبانی حقوقی و اخلاقی در فرایند اطلاع رسانی، باید عکس آن عمل شود.

در این اطلاعیه اظهار شده است: لازم به تاکید نیست که مسئولیت حفظ سلامت آقای بقایی و فراهم آوردن فرصت بایسته و شایسته برای استفاده ایشان از تمامی حقوق قانونی و شهروندی خود، بر عهده مسئولین ذیربط است.

دراین اطلاعیه آمده است که از خداوند منان سلامتی و عزت ملت ایران و رهبری معظم انقلاب و توفیق همگان را در جلب رضای الهی، رعایت قوانین و حقوق مردم از سوی مسئولین ذیربط مسالت داریم.

خبر بازداشت حمید بقایی معاون رییس جمهوری سابق را حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین اژه ای معاون اول و سخنگوی قوه قضاییه روز دوشنبه در نشست خبری خود اعلام کرد.

به دنبال آن عبدالرضا داوری از نزدیکان محمود احمدی نژاد در اظهار نظری عنوان کرد که بقایی در دفتر ولنجک زیاد فعال نبوده و در روزهای اخیر او را در دفتر ندیده است.