به گزارش پارس به نقل از تسنیم دکتر سید احمد سادات در همایش گفتمان ولایت در جیرفت اظهار داشت: هسته اولیه داعش سال 2003 توسط کشورهای ائتلاف در عراق بوجود آمد، و داعشی که امروز ما می بینیم نتیجه همان هسته‌ای است که آن زمان تشکیل شد و اکنون به میدان آمده است.
سادات تصریح کرد: داعش از یک پشتوانه رسانه‌ای برخوردار است و هرگونه که دوست داشته باشد به نفع خود اطلاع رسانی می‌کند.
وی با اشاره به ساماندهی داعش در انگلیس خاطرنشان کرد: سرکرده تروریست‌های داعش در زندان بوکا در حوالی بصره زندانی بود که این منطقه در اختیار انگلیسی‌ها قرار داشت و آنها این افراد را همان گونه که می‌خواستند سازماندهی کردند.
سادات عنوان کرد: عربستان شکست خورده جنگ افروزی در یمن است و می‌خواهد برای رفع این بحران با وساطت سازمان ملل با انصارالله مذاکره کند.
مدیر شبکه العالم با اشاره به پیروزی حماس و لبنان عنوان کرد: پس از پیروزی‌های موفقیت آمیز حماس و حزب الله لبنان،  آمریکا و سایر هم پیمانان منطقه‌ای آن به چاره اندیشی افتادند که زمینه حضور سلفی‌های تکفیری را در این منطقه فراهم کنند.
سادات با بیان اینکه آمریکا سلفی‌های تکفیری را مدیریت کرد افزود: امروز با راه‌اندازی گروهک داعش، حزب الله لبنان و سوریه و به نوعی ایران را درگیر کرده‌اند و این ناآرامی‌های منطقه نتیجه هماهنگی و کمکهای مالی، رسانه‌ای و نظامی این چند کشور است که سلفی‌های تکفیری را مدیریت کردند.
همایش گفتمان ولایت با حضور ائمه جمعه، طلاب و روحانیون، جانشین سپاه ثارالله کرمان و جمعی از مسوولان روز دوشنبه در جیرفت برگزار شد. - See more at: http://fa.alalam.ir/news/1710130#sthash.MT6ZcuiW.dpuf