به گزارش پارس به نقل از فارس، کاخ سفید می‌گوید باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا و آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان توافق کرده‌اند تا تحریم‌های ضدروسی را ادامه دهند.

نشست «گروه 7» امروز با حضور سران کشورهای عضو در آلمان برگزار شد؛ نشستی که طبق خبرهای منتشرشده و اظهارات مقامات غربی یکی از محورهای آن بحث درباره روسیه و ادامه فشارهای اقتصادی غرب ضد مسکو است.

باراک اوباما که برای حضور در نشست به آلمان رفته، پس از شرکت در نشست «گروه 7» دیدارهای دوجانبه‌ای با دیگر رهبران عض این نهاد برگزار کرد.

رئیس‌جمهور آمریکا دیداری با صدراعظم آلمان که میزبان نشست گروه هفت کشور است، دیدار کرد و طبق انتظارها درباره روسیه و لزوم تداوم تحریم‌ها صحبت کرد.

کاخ سفید اعلام کرد که باراک اوباما و آنگلا مرکل در این دیدار درباره لزوم ادامه تحریم‌های کشورهای غربی علیه روسیه به منظور فشار بر مسکو جهت تغییر مواضعش درباره اوکراین به تفاهم رسیدند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، رهبران آمریکا و آلمان توافق کردند تا زمانی که توافقنامه مینسک اجرایی نشده، تحریم‌های روسیه ادامه یابد.

توافقنامه مینسک توافق آتش‌بسی است که با میانجیگری آلمان و فرانسه برای توقف درگیری‌ها در مناطق شرقی اوکراین منعقد شده است. علی رغم اعلام تعهد کی‌یف، مسکو و مخالفان اوکراینی، همچنان درگیریها در مناطق شرقی ادامه دارد؛ درگیریهایی که مقامات غربی روسیه را به دامن زدن به آن متهم می‌کنند.