این اطلاعیه که واکنش ها به اقدام آموزش و پرورش دشتستان را جوسازی می داند، به شدت متناقض بوده و از دستپاچگی آن اداره حکایت دارد، در ابتدای این اطلاعیه محتوای بنر که چیزی جز بیانات رهبری نبوده است، تضعیف کننده تیم مذاکره کننده هسته ای عنوان شده و در ادامه تیم مذاکره کننده زیر نظر مستقیم و البته مورد تأیید معظم له معرفی و در انتها این نهاد خود را تابع معظم له می داند.

http://www.jahannews.com/images/docs/files/000426/nf00426268-1.jpg
بنری که اداره آموزش و پرورش دشستان آن را پایین کشید


در متن اطلاعیه آمده است:
« همزمان با عید نیمه شعبان وسالروز ارتحال بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) از طرف بسیج دانش آموزی حوزه خواهران بدون هماهنگی با این روابط عمومی ، اقدام به نصب بنری با مضمون (ما نمی گذاریم) در بخشی از نرده های اصلی این اداره شد که محتوای آن جمله ای درتضعیف تیم مذاکره کننده ی هسته ای بود، از آنجا که به تشخیص این مدیریت تضعیف تیم مذاکره کننده ی هسته ای که مستقیما زیر نظر مقام معظم رهبری و تایید معظم له به کارزار مبارزه با قدرت های بزرگ مشغولند به صواب نبوده و به مدت دو روز هم در آنجا نصب بود، با احترام آن را باز نموده و به جای آن بنرهای منطبق با مناسبت روز نصب گردیده است،این عمل آموزش پرورش منجر به جوسازی رسانه ای و حضور عده ای درب آن اداره شده است که جهت تنویر افکار عمومی اعلام میدارد:

اولا، همگان میدانند که محدوده ی هر سازمانی برای هر نوع بهره برداری مستلزم کسب اجازه و رضایت مدیریت آن دستگاه میباشد.

دوم، این مدیریت با جابجایی این بنر تبلیغاتی به هیچ عنوان قصد توهین یا بی حرمتی به منویات رهبر معظم انقلاب را نداشته و همواره خود را گوش به فرمان معظم له در همه ی امور دانسته و نسبت به خطوط قرمز نظام نیز متعهد میداند.

در پایان اعلام میدارد بسیج دانش آموزی به عنوان بخشی از آموزش و پرورش همواره مورد احترام و حمایت شخص مدیر آموزش و پرورش بوده و تنها یک هفته از لوح تقدیر نهاد محترم سپاه نسبت این مدیر پر تلاش میگذرد و متعجب است که موضوع به این کوچکی چرا باید دستخوش تبلیغات و بهانه ی تخریب نهادی قرار بگیرد که هدفی جز فرهنگ سازی و احترام به قانون ندارد و موضوع پیش آمده را با فرماندهی سپاه دشتستان به صورت تلفنی مدیریت کرده بودند. ولله عاقبه الامور»
 


درخواست مردم برازجان از مسئولین بعد از تشنج در مراسم 14 خرداد


بوشهر۲۴ می افزاید؛ براستی چگونه می توان ادعای گوش به فرمان بودن نسبت به ولی فقیه داشت، خود را نسبت به خطوط قرمز نظام متعهد دانست، اما همزمان بیانات ولی فقیه پیرامون مذاکرات هسته ای را تضعیف کننده تیم هسته ای دانست؟

واکنش امام جمعه برازجان به پایین کشیدن بنر بیانات رهبری در دشتستان

اگر بیانات رهبری در هر کجا به مذاق بعضی افراد خوش نیامد، نباید تفسیر به رای کنند و به خود اجازه پایین کشیدن متن سخنان ایشان یا توهین به ایشان را بدهند.

حجت الاسلام حسن مصلح در خطبه‌های نماز جمعه برازجان گفت: هر کس با ولایت فقیه زاویه پیدا کند و بخواهد با علی و آل (ع) مقابله کند همچون بنی صدر به زباله دان تاریخ فرستاده خواهد شد و با ذلت و خواری مردم آن را برکنار خواهند کرد.

وی در ادامه افزود: پایین کشیدن بنر حاوی متن اخطار رهبری به آمریکایی ها مبنی بر این که (نمی گذاریم با دانشمندان هسته ای ما مصاحبه ای شود یا از تسلیحات نظامی ما بازدید شود) توسط مسوولین، باعث توهین به مقدسات و ارزش های انقلاب و تحریک جوانان مومن و انقلابی شده است.

مصلح اظهار داشت: این حساسیت برادران بسیجی، انقلابی و ولایی را ارج مینهم که کوچکترین توهینی را به ساحت مقدس ولایت فقیه بر نمی تابند و از تمامی مسؤلان درخواست دارم کاری نکنند که فضای شهر و جامعه با یک حرکت ناشایست و بدون تفکر به تشنج کشیده شود.

وی در ادامه با اشاره به این که در شرایط حساس مذاکرات هسته ای که ما نیاز به همدلی و همزبانی داریم، گفت: خواهش من از بسیجیان و مردم ولایی این است که آرامش خود را حفظ کنند تا این ماجرا از مراجع قانونی پیگیری و برخورد شود.

امام جمعه برازجان تصریح کرد: انتقادات و دلواپسی مردم نباید حمل بر تضعیف مسوولین شود چه بسا این انتقادها پشتوانه ای برای مسوولین در برابر زیاده خواهی های دشمن است.

مصلح گفت: اگر بیانات رهبری در هر کجا به مذاق بعضی افراد خوش نیامد، نباید تفسیر به رای کنند و به خود اجازه پایین کشیدن و یا توهین به ایشان را بدهند.

وی در پایان افزود: تجربه ثابت کرده در هر جایی که رهبر انقلاب توصیه ای به دولت کرده اند و مسؤلان به سخنان و نصیحت های ایشان عمل نکرده اند دولت به شکست و بن بست رسیده است و در پایان نظام متضرر شده است.

بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه های دشتستان در اعتراض به اقدام مدیریت آموزش و پرورش

بسیج دانشجویی دانشگاه های شهرستان دشتستان طی بیانیه ای مشترک اقدام مدیریت آموزش و پرورش در پایین کشیدن بنر بیانات رهبر معظم انقلاب را محکوم کردند.

به گزارش "بوشهر۲۴" متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسم رب القاسم الجبارین

«یَوْمَ هُمْ عَلَى النّارِ یُفْتَنُونَ * ذُوقُوا فِتْنَتَکُمْ» آن روز که آنها بر آتش، عذاب مى شوند و به آنها گفته مى شود: بچشید عذاب خود را.

در روزهای گذشته شاهد ان بودیم که جوانان انقلابی دشتستان در پی سخنان رهبری در مورد مذاکرات اقدام به نصب بنر از سخنان ایشان در مورد توصیه به تیم هسته ای کرده اند و بعد از مدتی به دستور مدیر اموزش و پرورش شهرستان دشتستان پایین کشیده شده است جالب است که وی این اقدام را خلاف قانون ودر جهت تضعیف تیم مذاکره کننده هسته ای دانسته است و در بازی های سیاسی افراطیون در اخرین ان ها دیدیم که بنر سخنان مقام معظم رهبری در دشتستان را پایین اوردند .

بدانید جلوی خشم مردم با بصیرت دشتستان را نمی توانید بگیرید

این را بدانید جلوی خشم مردم با بصیرت دشتستان را نمی توانید بگیرید و ما دانشجویان روند مقاومت را بر سازش به اصطلاح برد برد ترجیح می دهیم ، انقلابمان را فدای نان نمیکنیم ، و با این سانسورهای شدید راهی به جا نخواهید برد همواره پای ارمان ها خواهیم ایستاد.

طبیعی است هر درخت تناوری افت هایی هم داشته باشد. افت های بی مقدار که به گمان خودشان به درختی تناور لطمه بزنند.درخت تناور انقلاب اسلامی ایران نیز افت هایی دارد. از روزی که انقلاب به بار نشست عده ای متظاهر ریاکار برای تامین مصالح و کسب منافعشان به این درخت چسبیده و از شیره آن مکیدند. آفت هایی که نه به قلب بلکه به زبان حمایت از دولت و زیر پا گذاشتن خط قرمز هایی که رهبری به ان تاکید کرده اند، ان چه در دل داشته اند را اشکار ساخته اند. افاتی که هر چند سال یک بار طغیان می کنند و هر بار مردم با بصیرت دشتستان بصیرت خیز، دفع طغیان کرده اند . آفت هایی که فقط چند هفته از صحبت رهبری که فرمودند : من اجازه نمیدهم بیگانگان بیایند با دانشمندان ما با فرزندان برجسته عزیز ملت ایران بخواهند بنشینند و حرف بزنند. در مقابل نظام ولایت مطلقه فقیه گردن فرازی نمودند و ندای اصلاح در لسان ایشان تنها استحاله انقلاب و نظام ناب اسلامی ایران است.

شنیده ایم که گفته ای اگر ده بار بنر رهبری بزنند در می آوری! حرف های بزرگ تر از دهانت زده ای یا آن که جوگیر شده ای؟

آهای متظاهر نمایان،ما ابایی نداریم از بصیرت افزایی، آهای آقای نسبتا اقا یا شاید نسبتا مدیر به کجا چنین شتابان؟ شنیده ایم که گفته ای اگر ده بار بنر رهبری بزنند در می آوری! حرف های بزرگ تر از دهانت زده ای یا آن که جوگیر شده ای{رد شدن از خط قرمزهای نظام} سر میدهی کار به کجا رسیده است، با ان هایی که عقبه ی فکری شان برمیگردد به منفوران تاریخ همچون مهاجرانی، فکویاما،میشل فوکو گنجی،هانگتینتون و امثال این ها، ننگ آور و کارنامه عملکردشان ابروی افاق را برده است مجال عرض اندام یافته اند تا هماورد طلب کنند.

تاریکی را چه به تقابل با مشعل روشنایی بخش انقلاب؟

داری به کجا میروی؟و کدام دره تباهی را با این چنین با سرعت می پیمایی؟ سر سلسله جریان افراط در کشور یا مقاوم مردان؟تاریکی را چه به تقابل با مشعل روشنایی بخش انقلاب یا به نوعی میخواهید باخت مذاکرات را در افکار عمومی توجیه کنید؟

در پایان از دولت میخواهیم از انتصاب چنین افرادی افراطی گرا که حاضرند ارمان های انقلاب را فدای منفعت های حزبی و جناحی خود نمایند خودداری و آنها را عزل نمایند.

ما دانشجویان انقلابی شهرستان دشتستان ضمن حمایت از فرمایشات رهبری در خصوص مذاکرات و محکوم کردن بی اطلاع نگه داشتن مردم در روند مذاکرات و نیز دو گانگی در گفتار مسئولین مذاکره کننده و حرکت زشت و ناشایست ریس اموزش و پرورش شهرستان دشتستان از مقامات ذیصلاح می خواهیم هر چه زودتر به این حرکت قابل تامل رسیدگی کنند.

بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دشتستان
بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور برازجان
بسیج دانشجویی دانشگاه علمی کاربردی بهزیستی و تامین اجتماعی برازجان
بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور شبانکاره
بسیج دانشجویی دانشگاه علمی کاربردی مرکز برازجان
بسیج دانشجویی دانشگاه علمی کاربردی شبانکاره
بسیج دانشجویی دانشکده کشاورزی برازجان