به گزارش پارس به نقل از شبکه تلویزیونی پشتو زبان «لمر» حامد کرزی در یک مصاحبه ویژه با صدای آمریکا با اشاره به سیاست حکومت وحدت ملی در برابر پاکستان، از رهبران دولت وحدت ملی انتقاد کرد.

وی به برخی از مفاد توافقنامه تبادل اطلاعات جاسوسی بین کابل-اسلام آباد اشاره کرد و آن را مخالف حاکمیت ملی کشور عنوان کرد.

کرزی در این مورد گفت: در بخشی از این سند گفته شده که آی.اس.آی و امنیت ملی به شکل مشترک ذهنیت‌سازی می‌کنند.

وی افزود: این به معنی آن است که به مردم به گونه‌ای اطلاعات داده شود که سبب فریب مردم شود.

کرزی در ادامه تصریح کرد: در بخش دیگری از آن گفته شده که هر کسی که با این همکاری مخالفت کند عامل مخرب شناخته می‌شود و این به معنی اختناق است.

رئیس جمهور سابق افغانستان این سند را برای مردم کشورش غیر قابل پذیرش عنوان کرد و گفت: از رئیس جمهور غنی می‌خواهم که این سند را باطل اعلام نماید.

کرزی با اشاره به ادامه حملات سازمان اطلاعات پاکستان در افغانستان دوستی میان کابل و اسلام آباد را بی مفهوم عنوان کرد و گفت: نخست ضروری است آی.اس.آی به حملات خود در خاک افغانستان پایان دهد تا افغانستان به دوستی با اسلام‌آباد فکر کند.

رئیس جمهور پیشین کشور از تلاش‌های حکومت برای گفت‌وگو با طالبان استقبال کرد اما از سیاست رهبران حکومت در برابر پاکستان به شدت انتقاد نمود.

وی گفت: صلح با برادران ما طالبان یک حرف است و با آی اس آی پاکستان چیزی دیگر است.

کرزی خاطر  نشان کرد: به طور مطلق طرفدار صلح با طالبان هستم، اما صلحی که به معنی تسلیم کردن افغانستان به پاکستان را نمی‌پذیرم.

وی در بخش دیگری از سخنانش در رابطه با ظهور تروریست‌های مرتبط به گروه داعش در خاک افغانستان آن را یک پدیده خارجی عنوان کرد و گفت: این گروه در تلاش برهم زدن امنیت در کشورهای آسیای مرکزی، چین و روسیه است.