به گزارش پارس به نقل از مهر، دو ساختمان پنج و سه طبقه آموزش و پرورش، 108 مدرسه و مجتمع آموزشی و هفت زیرساخت آموزشی از جمله سه دفتر آموزش و پرورش در استان های تعز، عمران و صعده، سه دانشکده و دو دانشسرای عالی در استان اب و دانشسرای پرورشی استان عمران و مرکز سواد آموزی استان صعده در تجاوز به یمن آسیب دیده یا ویران شده است.


معاون وزیر آموزش و پرورش یمن گفت: این گزارش ها فقط نشان دهنده بخش کوچکی از تخریب ها و آسیب های وارد شده به اماکن و زیرساخت های آموزشی است.

عبدالله الحامدی در گفت و گو با خبرگزاری رسمی یمن (سبا) افزود: این گزارش ها به تخریب گسترده مدارس و تاسیسات آموزشی نیز اشاره ندارد و من اطمینان دارم که فقط تعداد مدارس تخریب شده بسیار بیشتر از آمار ارایه شده است.

وی اظهار کرد: گروه های میدانی مرکزی و محلی به دلیل ادامه تجاوزها و بمباران هوایی و نایاب شدن سوخت و کاهش بودجه قادر نیستند به مناطق بمباران شده نزدیک شوند.

الحامدی افزود: مهمترین دلیل بر ادعای بیشتر بودن حجم تخریب مدارس، ویرانی مدارس پایتخت است و اگر ما مدارس را تعطیل نکرده بودیم اکنون شاهد کشتار و قتل عام دانش آموزان بودیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: متجاوزان نه تنها زیربناها و تاسیسات عمومی و خصوصی ملت بلکه هر منبعی که شعاعی برای روشن کردن راه نسل های آینده بود و آن ها را به سلاح علم مجهز می کرد نیز تخریب کردند.

عربستان با ائتلاف 9 کشور عربی منطقه به جز عمان از ششم فروردین سال جاری حملات گسترده ای را علیه یمن آغاز کرد تا «عبد ربه منصور هادی» رییس جمهوری فراری و مستعفی یمن را به حاکمیت بازگرداند و از قدرت گرفتن انقلابیون یمنی که امنیت شهرهای آن کشور را تامین می کنند، جلوگیری کند.

بر اثر این حملات بیشتر تاسیسات زیربنایی، خدماتی، بیمارستان ها و مدارس و حتی خانه های مردم این کشور ویران و هزاران یمنی از جمله صدها زن و کودک کشته و یا مجروح شده اند.

رژیم عربستان که با اهداف خاصی از جمله بازگرداندن رییس جمهوری مستعفی و فراری یمن به حکومت در صنعا این جنگ را با فریب اذهان عمومی آغاز کرد، اکنون در باتلاق یمن گرفتار شده و به هیچکدام از خواسته های خود نرسیده است.