به گزارش پارس به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، یک سعودی و یک سوری که به اتهام کشتن همسر خود و قاچاق مواد مخدر محکوم شده بودند، روز سه شنبه در عربستان گردن زده شدند. 
با گردن زده شدن این دو نفر، شمار افرادی که از آغاز ژانویه امسال در عربستان اعدام شده اند به 92 نفر می رسد.
بر اساس بیانیه ای که وزارت کشور عربستان منتشر کرد، عواد الرشیدی به اتهام کشتن همسر خود مجرم شناخته و در شهر دمام در شرق عربستان گردن زده شد. 
در این بیانیه آمده است « وی محکوم به مرگ شد زیرا در گذشته نیز به جرم قاچاق مواد مخدر دستگیر شده بود و همچنین زن خود را هدف حمله قرار داده و او را کشته است. وی هنگام ارتکاب جرم تحت تأثیر حشیش قرار داشت. »
بنابر اعلام این منبع، محمد عبدالهادی احمد ( سوری ) نیز به اتهام آنکه قصد داشت مخفیانه آمفتامین وارد عربستان کند محکوم شد. وی در شهر جوف در شمال عربستان گردن زده شد. 
شمار افرادی که از آغاز سال در عربستان گردن زده شده اند از مجموع اعدام هایی که در کل سال 2014 - 87 سعودی و خارجی- ثبت شده بیشتر است.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از ریاض، سارا لی وایتسون Sarah Leah Whitson مدیر بخش خاورمیانه و شمال آفریقا در سازمان غیردولتی دیده بان حقوق بشر گفت : « هر اعدامی وحشتناک است اما اعدام هایی که برای جرایمی مانند قاچاق مواد مخدر صورت می گیرد و بر اثر آن کسی کشته نمی شود بسیار نفرت انگیز است. »
در این بیانیه آمده است « تسریع آهنگ اعدام ها در عربستان از ضعف رعایت حقوق بشر در این کشور حکایت دارد. »
علاوه بر قاچاق مواد مخدر،‌ قتل، تجاوز، ارتداد، سرقت مسلحانه نیز از جرایمی هستند که مجازات آنها در عربستان اعدام است. 
در گزارش سال 2014 عفو بین الملل،‌ عربستان،‌ چین،‌ ایران،‌ عراق و آمریکا در بین کشورهایی هستند که بیشترین شمار اعدام ها را دارند.