به گزارش پارس به نقل از ایرنا ، دبیر شورای عالی امنیت ملی: غرب دچار خطای محاسباتی غیرقابل جبرانی شده است
 علی شمخانی امروز (سه شنبه) در دیدار محمد جهاد اللحام رییس مجلس ملی سوریه با تجلیل از ایستادگی و مقاومت چهار ساله دولت، ارتش و مردم این کشور در برابر گروه های متعدد تروریستی، تنها راه مقابله فراگیر و همه جانبه با فتنه تروریست های تکفیری را بهره گیری از ظرفیت گفت و گو و همکاری میان کشورهای اسلامی و نفی دخالت کشورهای فرامنطقه ای دانست.

وی افزود: سوریه خط اول دفاع از سرزمین های اسلامی در برابر رژیم صهیونیستی و موج افسار گسیخته تروریسم تکفیری است و تضعیف آن موجب بحرانی و غیر قابل کنترل شدن وضعیت تمام کشورهای همسایه و منطقه خواهد شد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: آمریکا و همپیمانان منطقه ای آن به صورت رسمی و آشکار ضمن آموزش و تجهیز تروریست های تکفیری، اجرای قطعنامه شورای امنیت را زیر پا گذاشته و به جای محدود سازی حمایت های مالی و تسلیحاتی از تروریست ها، مردم و دولت قانونی و مشروع سوریه را هدف تحریم قرار داده اند.

شمخانی با تاکید بر حمایت قاطع و همه جانبه ایران و بسیاری از کشورها از سوریه، بر تحول وضعیت میدانی به نفع تامین امنیت این کشور با عزم و اراده قاطع فرماندهان نظامی و امنیتی سوریه وهمچنین مسدود سازی مسیرهای پشتیبانی تروریست ها در آینده نزدیک خبر داد.

وی خاطر نشان کرد: اگر کشورهای غربی با بحران سازی سعی در تامین امنیت برای رژیم صهیونیستی دارند قطعا دچار خطای محاسباتی غیر قابل جبرانی شده اند.

نماینده رهبر معظم انقلاب در شورای عالی امنیت ملی ادامه داد: تروریسم شمشیری دو لبه است که تجربه های اخیر نشان داده که سینه حامیان خود را نیز خواهد شکافت.

شمخانی پیگیری طرح های تجزیه طلبانه برای منطقه از سوی آمریکا و برخی همپیمانان منطقه ای آن را دلیلی روشن بر مرتبط بودن آغاز فتنه تروریسم در سوریه و عراق با اراده نظام سلطه دانست.

 

** اراده واقعی برای مبارزه با تروریسم وجود ندارد

محمد جهاد اللحام رییس مجلس سوریه در این دیدار ضمن تقدیر از حمایت های جمهوری اسلامی ایران در عرصه های مختلف، نقش منفی همراهی برخی کشورهای همسایه سوریه با تکفیری های افراطی را کارنامه سیاهی برای آن ها دانست که حفظ امنیت کشورهای اسلامی را به منافع کشورهای استعماری ترجیح داده اند.

وی گفت: متأسفانه اراده واقعی برای مبارزه با تروریسم وجود ندارد و سازمان ملل و شورای امنیت با بی تفاوتی نسبت به اعدام های گسترده مردم بیگناه توسط گروه های تکفیری، صرفا نظاره گر جنایت ها هستند.

رییس مجلس سوریه افزود: با تمام توان خود برضد تروریسم در سوریه خواهیم جنگید و در این مسیر بر اراده قاطع مردم ونیروهای مسلح این کشور و پشتیبانی دوستان خود تکیه داریم.