به گزارش پارس به نقل از فارس ، فرانسه امروز سه‌شنبه میزبان نشست ائتلاف ضد داعش در شهر پاریس است و اتخاذ استراتژی مورد نظر برای مقابله با پیشروی‌های گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه محور مهم این نشست را تشکیل می‌دهد.

خبرگزاری فرانسه طی گزارشی در این باره نوشت: کشورهای عضو ائتلاف بین‌المللی ضد داعش به رهبری آمریکا که به رغم انجام 4 هزار حمله هوایی طی 10 ماه گذشته موفق به مهار و متوقف کردن عناصر داعش نشدند، امروز سه‌شنبه با نخست‌وزیر عراق درباره استراتژی عملیات‌های خود گفت‌وگو خواهند کردند.

بنابر اعلام وزارت امور خارجه عراق، طی این نشست که «حیدر العبادی» نخست‌وزیر عراق، وزرا و نمایندگان سازمان‌های بین‌المللی نیز در آن حضور خواهند یافت، درخصوص استراتژی ائتلاف که در حال حاضر شامل انجام حملات هوایی و آموزش نظامیان عراقی یا شورشیان میانه‌رو سوری برای عملیات‌های زمینی است بحث و تبادل نظر صورت خواهد گرفت.

بنا به گفته یک مقام آمریکایی که خواست نامش فاش نشود، این نشست یک نشست روتین و معمولی نخواهد بود و طرح عراقی‌ها برای بازپس‌گیری شهر الرمادی که هم‌اکنون به اشغال داعش درآمده، محور نشست امروز پاریس خواهد بود.

این مقام آمریکایی همچنین اعلام کرد: «ما با نخست‌وزیر عراق درباره طرح وی برای آزادسازی شهر رمادی و استان الانبار گفت‌وگو می‌کنیم.»

ائتلاف تحت رهبری آمریکا متشکل از حدود 60 کشور سال گذشته با هدف مقابله با داعش در عراق و سوریه شکل گرفت اما تاکنون نتوانسته است کاری از پیش ببرد و دستاوردی نداشته است.

این در حالیست که گروه تروریستی داعش اخیرا به شدت در مناطقی از عراق و سوریه پیشروی کرده است.