به گزارش پارس به نقل از تسنیم ، نشریه واشنگتن‌پست در گزارشی اعلام کرد که طی پنج ماه گذشته دست‌کم 385 تن در رده سنی 16 تا 83 سال در آمریکا بر اثر اقدامات و شلیک نیروهای پلیس این کشور کشته شده‌اند.

از هر شش قربانی یک تن غیرمسلح بوده است و اکثر آن‌ها شامل افراد سیاه‌پوست و اسپانیایی‌تبار هستند و در کمتر از یک درصد موارد افسران متهم شده‌اند.

این نشریه با استفاده از منابع مختلف شامل گزارش‌های پلیس، اخبار محلی و مصاحبه‌های منفرد، به این نتیجه دست یافت که نرخ قتل شهروندان از سوی افسران پلیس از ابتدای سال 2015 به‌طور میانگین روزانه برابر با 2.6 مورد بوده است. این آمار در تقابل با گزارش ده‌ساله اف‌بی‌آی است که بیانگر تنها 400 مورد تیراندازی سالانه منجر به مرگ از سوی افسران پلیس (میانگین نرخ روزانه 1.1) است.

جیم بوئیرمن، رئیس «بنیاد پلیس» در گفتگو با واشنگتن‌پست گفت: «این تیراندازی‌ها به‌طور عمده گزارش نمی‌شوند، اگر به‌طور دقیق اطلاعات مربوط به این حوادث را ثبت نکنیم نمی‌توانیم تعداد تیراندازی‌های افسران پلیس را کاهش دهیم».

در بیش از 80 درصد موارد افراد قربانی مسلح هستند، اما این رخدادها در ابتدا یک برخورد یا مسئله کوچک هستند اما بعداً به یک خشونت شدید تبدیل می‌شوند. همچنین بر اساس این گزارش خشونت‌های مسلحانه علیه پلیس شامل 221 و حمله با چاقو علیه آن‌ها نیز شامل 68 مورد بوده است.

با این حال یک‌ششم قربانیان شلیک پلیس غیرمسلح بوده و به‌سختی می‌توانستند تهدیدی را علیه افسران ایجاد کنند. در 13 مورد نیز قربانیان تنها به‌خاطر اینکه افسران پلیس به‌اشتباه اسلحه‌های اسباب‌بازی را واقعی انگاشته‌اند، به‌سوی قربانیان شلیک کرده و آن‌ها را به قتل رسانده‌اند.

همچنین براساس گزارش این نشریه، دوسوم قربانیان غیرمسلح آفریقایی‌تبار یا اسپانیایی‌تبار بوده‌اند. همچنین نیمی از تمامی کشته‌ها (مسلح یا غیرمسلح) سفیدپوست بوده‌اند.

در نیمی از موارد، قربانیان در پی واکنش پلیس به یک درگیری یا نزاع محلی جان خود را بر اثر شلیک پلیس از دست داده‌اند و نیمی دیگر نیز طی گشت‌زنی‌های معمول نیروهای پلیس رخ داده‌اند.

همچنین یک‌چهارم قربانیان از نظر روانی به‌عنوان بیمار تشخیص داده شده‌اند.

این در حالی است که طی چند ماهه اخیر، شهرهای مختلف آمریکا همچون فرگوسن و بالتیمور شاهد اعتراضات شدیدی علیه سوءرفتار نیروهای پلیس علیه اقلیت‌های نژادی و قتل آن‌ها بوده‌اند.