پايگاه خبري تحليلي «پارس»- تیم رسانه‌ای دولت یازدهم تصمیم بر تقویت گروه سیاسی روزنامه ایران کرده‌اند.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «پارس»، طبق مصوبه تیم رسانه‌ای دولت یازدهم، روزنامه ایران باید رویکرد خود نسبت به منتقدان دولت را تغییر بدهد و با شدت بیشتری به جدال رسانه‌ای منتقدان دولت پاسخ بدهند و علاوه بر آن جهت‌گیری تهاجم و فعال در برابر منتقدان دولت داشته باشند. 

اتخاذ این تصمیم از سوی تیم رسانه‌ای دولت یازدهم به دو دلیل محوری صورت گرفته است؛

1. فشار رسانه‌های اصلاح‌طلب نسبت به تیم رسانه‌ای به بالاترین سطح خود رسیده است و تریبون‌های اصلاح‌طلبان این‌گونه القا کرده‌اند که فقط شخص اول دولت در خط مقدم پاسخگویی به منتقدان حاضر شده و تیم رسانه‌ای بسیار ضعیف ظاهر شده است و از سوی دیگر آنان با تیم رسانه‌ای به دلیل عضویت در ستاد انتخاباتی نامزد اصولگرا در 92 غیریت‌سازی هویتی می‌کنند.

2. در تحلیل‌های درونی تیم رسانه‌ای دولت مساوی انگاشتن تحلیل دولت با اصلاح‌طلبان در افکار عمومی مناسب ارزیابی نشده است زیرا از منظر آنان زبان رسانه‌های اصلاحات به دلیل توهین به مقدسات دینی هزینه‌زا و حاشیه‌ساز برای دولت است و همچنین نباید صدای پاستورنشینان با اصلاح‌طلبان دور از قدرت در انتخابات مجلس شورای اسلامی در جامعه یکسان شنیده شود چون احتمال ارایه لیست مجزا از سوی احزاب نزدیک به دولت مانند اعتدال و توسعه بسیار فراوان است و در میان قدرت‌طلبی اصلاح‌طلبان این حزب توانایی بروز و ظهور در جامعه سیاسی را ندارد.

پیش از این اکبر منتجبی از فعالان رسانه‌ای اصلاحات خواهان تعطیل بخش رسانه‌ای دولت شده بود و در یادداشتی در صفحه فیس بوک خود نوشته بود «بخش رسانه‌ای دولت از دفتر رئیس جمهور، مشاوران ، خبرگزاری‌ها و دو روزنامه دولتی کمترین نقش را ایفا کردند. واقعا عجیب است. آدم گویی شک می‌کند که نکند اینها رسانه مخالف دولت هستند..... چرا فقط رییس جمهور باید در خط مقدم باشد. چرا فقط او باید از وزرا دفاع کند. چرا هیچ کس دیگری به غیر از روحانی در این دولت نیست که از وزرا و برنامه ها حمایت کند. چراها بسیار است و هیچ جوابی واقعا نمی توان برای آنها یافت.» 

همچنین روزنامه تندرو آفتاب یزد  در سرمقاله «دروغگویی بخش رسانه ای دولت راستگویان!» به شدت نسبت به مشاوران رسانه‌ای دولت یازدهم انتقاد کرده بود.